Compania aeriană Emirates a făcut un zbor cu un Boeing 777 cu combustibil sustenabil

emirates boeing combustibil sustenabil Sursa foto: Twitter/Emirates

Compania aeriană Emirate a efectuat cu succes luni un zbor de test cu un Boeing 777 cu un motor alimentat în întregime cu așa-numitul combustibil sustenabil pentru aviație. Acest lucru are loc în contextul în care transportatorii din întreaga lume încearcă să își reducă amprenta de carbon, scrie AP.

Zborul a durat mai puțin de o oră deasupra coastei Emiratelor Arabe Unite, după ce a decolat de pe Aeroportul Internațional Dubai, cel mai aglomerat din lume pentru călătorii internaționale, și s-a îndreptat spre Golful Persic înainte de a se întoarce în cerc pentru a ateriza. Combustibilul sustenabil a fost folosit de unul dintre cele două motoare General Electric ale Boeing-ului, iar celălalt motor a funcționat cu combustibil convențional pentru avioane, pentru siguranță.

“Acest zbor este un moment de referință pentru Emirates și un pas pozitiv pentru industria noastră, în timp ce lucrăm împreună pentru a aborda una dintre cele mai mari provocări ale noastre – reducerea amprentei de carbon”, a declarat Adel al-Redha, directorul operațional al Emirates, într-un comunicat.

Emirates, o companie aeriană de stat aflată sub conducerea șeicului Mohammed bin Rashid Al Maktoum, conducătorul Dubaiului, a descris combustibilul sustenabil ca fiind un amestec “care reflectă calitățile combustibilului pentru avioane”. Acesta a inclus combustibil de la Neste, o firmă finlandeză, și Virent, o companie din Madison, Wisconsin.

Virent spune că folosește zaharuri de origine vegetală pentru a obține compușii necesari pentru combustibilul sustenabil pentru avioane, în timp ce combustibilul Neste provine din uleiuri vegetale și grăsimi animale. Acești carburanți reduc eliberarea de dioxid de carbon care captează căldura, ars de obicei de motoare în timpul zborului.

Aviația eliberează doar o șesime din cantitatea de dioxid de carbon produsă de autoturisme și camioane, potrivit World Resources Institute, un grup de cercetare non-profit cu sediul la Washington. Cu toate acestea, avioanele sunt folosite de mult mai puțini oameni pe zi – ceea ce înseamnă că aviația este o sursă mai mare de emisii de gaze cu efect de seră pe cap de locuitor.

Producătorii de avioane și de motoare au proiectat modele mai eficiente, în parte pentru a contribui la reducerea costurilor cu combustibilul pentru avioane – una dintre cele mai mari cheltuieli cu care se confruntă companiile aeriene. Emirates, de exemplu, a folosit peste 5,7 tone de combustibil pentru avioane numai anul trecut, ceea ce a costat 3,7 miliarde de dolari din cele 17 miliarde de dolari de cheltuieli anuale.

Însă analiștii sugerează că prețul carburanților sustenabili ar putea fi mult mai mare, ceea ce ar putea duce la creșterea prețurilor biletelor. Nu a fost imediat clar cât a costat pe baril combustibilul folosit în testul de luni al Emirates. Combustibilul pentru avioane costa în medie 146 de dolari pe baril la sfârșitul săptămânii trecute, potrivit S&P Global Platts.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: