Turiștii umplu avioanele chiar dacă prețurile biletelor și temperaturile au crescut

avion, zboruri, calatorii, turism Sursa foto: Pexels

Turiștii hotărâți să plece în vacanțe cu avionul în ciuda creșterii prețurilor biletelor au împins profiturile companiilor aeriene spre noi culmi, în condițiile în care cheltuielile de consum susțin economia globală, scrie FT.

Vineri, în timp ce anunța profituri record, IAG, proprietarul British Airways, a declarat că zborurile peste Atlantic și către destinații de agrement au fost deosebit de populare “deoarece clienții dau prioritate vacanțelor”, în timp ce Air France-KLM a declarat că turiștii care cheltuiesc mult au umplut locurile de la clasa business.

Rezervările puternice – raportate în condițiile în care temperaturile au atins noi recorduri, iar secretarul general al ONU a avertizat cu privire la “fierberea globală” – au sfidat o creștere puternică a tarifelor aeriene, care au crescut cu aproximativ 30% în Europa în acest an.

În SUA, compania aeriană United a raportat o creștere de 42% a veniturilor din zborurile către Europa în ultimul trimestru, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce Delta a anunțat o creștere de 65% a vânzărilor de zboruri transatlantice.

“Cheltuielile de consum au rămas rezistente, cheltuielile pentru experiențe și călătorii rămânând în centrul atenției”, a declarat directorul general al Mastercard, Michael Miebach, în această săptămână, în timp ce compania de plăți a raportat că cheltuielile transfrontaliere ale utilizatorilor săi de carduri au atins 154% din nivelurile din 2019 în al doilea trimestru.

Royal Caribbean, una dintre cele mai mari linii de croazieră din lume, a declarat joi că afacerea sa “funcționează la maxim” datorită cererii “excepțional de puternice” pentru croaziere și a unei “schimbări de etapă” în ceea ce privește rezervările și prețurile.

Disponibilitatea consumatorilor de a cheltui în fața unor prețuri mai mari și a unor rate ale dobânzii în creștere sporește speranțele ca SUA să evite recesiunea. Creșterea PIB-ului american s-a accelerat la un nivel peste așteptări de 2,4% în al doilea trimestru, iar creșterea de 1,6% a cheltuielilor de consum a depășit, de asemenea, așteptările.

De la Colgate-Palmolive la Coca-Cola, companiile au asigurat săptămâna aceasta investitorii că oamenii continuă să cheltuiască. Cinematografele din Marea Britanie au fost cele mai aglomerate din ultimii patru ani, deoarece Barbie și Oppenheimer au ajuns pe ecrane săptămâna trecută. În SUA, cinematografele au avut cele mai bune weekenduri de deschidere din acest an.

Deși cheltuielile multor gospodării s-au contractat, iar cei mai săraci au fost afectați puternic de creșterea costurilor alimentelor și energiei, consumul a rezistat mai bine decât se așteptau mulți în SUA, Regatul Unit și zona euro.

“În numeroase economii, consumatorii nu au epuizat încă stocul de economii în exces pe care l-au acumulat în timpul pandemiei; acest lucru ar putea susține și mai mult forța recentă a consumului”, a declarat săptămâna aceasta FMI, care și-a îmbunătățit perspectivele de creștere globală.

Blerina Uruci, economist-șef pentru SUA la T Rowe Price, a avertizat că cheltuielile de consum ar putea încetini în a doua jumătate a anului, deoarece americanii au cheltuit cea mai mare parte a economiilor pe care le-au acumulat la începutul pandemiei și creșterea ocupării forței de muncă încetinește.

Pe măsură ce piețele forței de muncă s-au răcit și creșterile salariale au încetinit, unii cumpărători își reduc cheltuielile discreționare, de la mobilier la jacuzzi și bunuri de lux.

Unele voci din industria turismului avertizează că boom-ul din industrie trebuie să ia sfârșit. Șeful de la Heathrow, John Holland-Kaye, s-a întrebat cât timp vor mai putea oamenii să plătească prețuri “extrem de ridicate” la bilete. “Îngrijorarea noastră este că cererea nu poate sfida gravitația la nesfârșit”, a spus el.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: