Studiu: Românii care au minivacanță de “Ziua Unirii Mici” intenţionează să aloce, în medie, un buget de 593 lei de persoană

turism romania sighisoara

Ziua de 24 ianuarie, Ziua Unirii Principatelor Române, vine anul acesta la pachet cu o minivacanţă de 4 zile pentru 45% dintre angajaţii români, aceasta fiind şi prima sărbătoare naţională din noul an, arată datele unui studiu Reveal Marketing Research, citat de Agerpres. Potrivit cercetării, concediul la munte este principala atracţie cu ocazia minivacanţei de 24 ianuarie. Datele mai arată că românii intenţionează să aloce, în medie, un buget de 593 lei de persoană în minivacanţă, iar tinerii cu vârste cuprinse între 18-34 ani sunt mai relaxaţi din punct de vedere financiar, menţionând o sumă medie de 740 lei.

Studiul semnalează că 45% dintre angajaţi declară că vor avea punte între weekend şi ziua de 24 ianuarie, în timp ce 55% se vor duce la serviciu luni. Dintre cei ce vor beneficia de minivacanţă, cei mai mulţi au primit o zi liberă din partea angajatorului (38%), în timp ce 34% vor fi nevoiţi să recupereze ziua liberă într-o altă zi, iar 28% şi-au luat o zi din concediul anual de odihnă.

Potrivit cercetării, concediul la munte este principala atracţie cu ocazia minivacanţei de 24 ianuarie. În timp ce 33% dintre cei care beneficiază de weekend prelungit vor pleca în concediu în afara localităţii, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 35-55 ani (48%), 67% vor rămâne acasă, în special tinerii între 18-24 ani (83%) şi cei peste 55 ani (90%).

Referindu-ne la destinaţiile preferate ale românilor pentru minivacanţă, studiul arată că 35% dintre cei care vor pleca de acasă intenţionează să meargă la munte, 29% îşi vor vizita familia sau prietenii din afara localităţii, 13% vor alege ca locaţie un alt oraş din ţară, iar 12% o destinaţie în afara ţării.

În ceea ce priveşte principala atracţie, vacanţa la munte, se observă o diferenţă semnificativă de 20 de puncte procentuale în funcţie de gen, femeile preferând această activitate într-o mai mare măsură decât bărbaţii (45% vs. 25%).

Datele mai arată că românii intenţionează să aloce, în medie, un buget de 593 lei de persoană în minivacanţă, iar tinerii cu vârste cuprinse între 18-34 ani sunt mai relaxaţi din punct de vedere financiar, menţionând o sumă medie de 740 lei.

Cei mai mulţi dintre românii care nu vor fi plecaţi în minivacanţă aleg să se relaxeze acasă. În topul activităţilor preferate ale celor 67% dintre români care nu vor pleca în minivacanţă de 24 ianuarie se regăsesc activităţile relaxante acasă, cum ar fi cititul sau vizionarea de filme/seriale (42%) – în special în cazul persoanelor de peste 55 ani (59%), urmate de ieşirile în oraş – activităţi ca ieşirile la terase, restaurante sau participarea la evenimente fiind preferate într-o mai mare măsură de tinerii între 18-24 ani (24%), în timp ce 14% declară că vor merge în vizite la prietenii sau membrii familiei din apropiere.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.