Protecția Consumatorilor a amendat cu peste 7 milioane de lei retailerul Lidl, după ce a găsit mai multe probleme în magazine

lidl, retailer, magazin

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 7,3 milioane de lei Lidl, în urma unor controale privind supravegherea modului în care marile lanțuri de retail, care activează în România, respectă legislația în vigoare, în domeniu, potrivit unei informări de presă. Au fost dispuse 307 acțiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel national.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 481 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei
  • 133 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a unor produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, în cazul a 38 de unități situate în județele: Arad, Prahova, Caraș Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud, Ilfov și municipiul București
  • propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, în cazul a 66 de unități
  • închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru un magazin din municipiul Bacău.

Dintre cele mai importante abateri de la legislația în vigoare, constatate de comisarii ANPC, se menționează:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită
  • depozitare a unor produse de panificație neambalate, în lazi cu praf și impurități,
  • folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte
  • utilizarea unor rafturi de expunere și a unor tăvi deteriorate sau neigienizate
  • folosirea unor cuptoare neigienizate
  • comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice
  • comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite
  • lipsa de la raft a prețurilor produselor 
  • nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.)
  • neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat
  • existența unor condiții de depozitare necorespunzătoare, cu curățenie deficitară
  • lipsa menționării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine
  • lipsa menționării țării de proveniență a unora dintre produsele
  • nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor
  • comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete
  • lipsa declarațiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română
  • lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse
  • lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului
  • comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflați în limita de vârstă indicate de producători

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Salariatii sunt de vina!
    Per total!
    Sunt împinși sa vândă orice, oricum!
    Nu inteleg daca vreun sef de magazin a fost amendat?😪
    Amenzile astea date retail-ului si nu rezolva nimic!
    Sunt contestate in instanta si amenda ramane neincasata!
    😯😯
    Dacă se reia controlul in iunie deficiențele sunt la fel!
    Si trambițatul amenzilor continuă!😁
    Iar toti “,marii” retaileri recuperează amenda de la clienti adăugând UN LEU la fiecare produs!
    Si facand niste anunturi pompoase despre reduceri de 30%!
    Care nu sunt decât publicitate înșelătoare!
    🙃
    România păcăliți de retaileri prin practici comerciale incorecte!
    Sau
    Asasinat alimentar controlat!😡

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.