Producătorul auto General Motors a redus cu 14% prețul unui SUV electric vândut în China, după reducerile de preț oferite de Volkswagen

masina electrica, incarcare Sursa foto: Pexels

Producătorul auto General Motors a redus luni prețul de pornire pentru Cadillac Lyriq în China cu aproape 14%, alăturându-se astfel Volkswagen într-o nouă rundă de reduceri de prețuri pentru vehicule electrice pe o piață unde producătorii auto mondiali sunt sub presiune, scrie Reuters.

Lyriq, un crossover de lux bazat pe arhitectura Ultium EV a GM, are acum un preț de 379.700 yuani (52.466 dolari), de la 439.700 yuani (60.784 dolari) anterior, potrivit site-ului GM din China.

GM a oferit, de asemenea, o reducere suplimentară echivalentă cu aproape 2.500 de dolari pentru cumpărătorii de Lyriq care depun un avans în China înainte de sfârșitul lunii august.

Măsura luată de GM a venit imediat după ce Volkswagen a redus prețurile la vehiculele sale electrice în China, unde cota de piață a mărcilor de vehicule electrice fabricate în China este în creștere, iar piața se confruntă cu o concurență intensă în ceea ce privește prețurile.

Vineri, societatea mixtă a VW cu producătorul auto de stat FAW a anunțat reduceri cuprinse între 8% și aproape 27% la seria ID de vehicule electrice.

Celălalt joint-venture al VW cu producătorul auto de stat SAIC a oferit o reducere pe termen limitat la hatchback-ul ID.3, un alt vechicul electric al VW, cu echivalentul a puțin peste 5.100 de dolari. Acest lucru a plasat prețul său de pornire sub cel al modelului Qin EV de la BYD, unul dintre cele mai populare modele din China.

VW este cel mai bine vândut producător auto străin din China.

Din ianuarie, când Tesla a redus prețurile în China, peste 20 de producători auto au oferit propriile reduceri de prețuri pentru a rămâne competitivi și a alimenta cererea.

Piața auto din China, cea mai mare din lume, este pe cale să înregistreze o creștere globală de aproximativ 3%, cu o pondere a vehiculelor electrice și a celor plug-in în creștere rapidă. Compania de consultanță AlixPartners preconizează că acesta va fi primul an în care mărcile fabricate în China vor depăși 50% din piața lor de origine.

Aceste schimbări au creat o concurență tot mai intensă în ceea ce privește prețul și caracteristicile, care au impulsionat vânzările de vehicule electrice și au amenințat profitabilitatea întregului sector, spun analiștii.

Sâmbătă, asociația auto din China a retras un angajament pe care îl negociase între 16 producători auto, inclusiv Tesla, de a evita “prețurile anormale”, afirmând că a recunoscut că acest lucru ar încălca legislația antitrust.

Directorul financiar al GM, Paul Jacobson, a declarat luna trecută că Lyriq reprezintă o oportunitate pentru producătorul auto în China. Vânzările Cadillac au scăzut cu aproape 8% în China anul trecut, potrivit datelor din industrie.

Lyriq, care pornește de la puțin sub 59.000 de dolari în Statele Unite, a avut o lansare lentă de la introducerea sa anul trecut.

GM a vândut 2.326 de Lyriq-uri în Statele Unite în prima jumătate a anului. În China a vândut 918 în primul trimestru, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automobile din China, care urmează să anunțe datele privind vânzările din primul semestru la sfârșitul acestei luni.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: