Poşta Română anunță că reduce tarifele pentru clienţii din România şi Republica Moldova care folosesc serviciul Express Mail Service / Cel mai ieftin colet va avea un preț mai mic cu 45% / De asemenea, coletele vor ajunge la destinație în cel mult 3-4 zile

postas posta romana Sursa foto: Poșta Română/ Facebook

Clienţii Companiei Naţionale Poşta Română şi cei ai Poştei Moldova care fac comenzi prin EMS (Express Mail Service) vor plăti tarife mai mici în urma acordului bilateral privind schimbul de trimiteri EMS, semnat de cele două administraţii poştale şi intrat în vigoare de la data de 1 martie.

Astfel, cel mai ieftin colet trimis de un client din România în Republica Moldova, prin EMS, va costa 73 de lei, comparativ cu tariful de până acum calculat la aceeaşi categorie de mărfuri, de 132 lei, ceea ce reprezintă o scădere a tarifului cu 45%. Este vorba de un colet care cântăreşte 500 de grame.

Un alt beneficiu este cel al reducerii timpilor de livrare între cele două ţări. Astfel, în loc de 7 zile, durata maximă de livrare de până acum prin EMS, trimiterile din România – mărfuri sau documente – vor ajunge la destinatar, în Republica Moldova, în 3 sau 4 zile, precizează operatorul poştal naţional.

“Acordul bilateral încheiat cu partenerii noştri din Moldova urmează linia internaţionalizării companiei, prevăzută în Memorandumul privind strategia de dezvoltare a Poştei Române, aprobat de Guvern în aprilie 2022. Prin intermediul acestuia, oferim, printre altele, oportunităţi de creştere semnificativă atât a volumelor actuale, cât şi pentru dezvoltarea comerţului electronic între ambele ţări”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română.

Tot în baza parteneriatului cu Poşta Moldovei, tarifele pentru coletele poştale dintre România şi Republica Moldova au scăzut cu 25%, în luna octombrie 2022. Scopul final este echivalarea tuturor tarifelor poştale între cele două ţări.

“Împreună cu Întreprinderea de Stat Poşta Moldovei vom livra, astfel, un serviciu integrat prin EMS, prin intermediul căruia ne adresăm unui public larg: atât platformelor de e-Commerce, antreprenorilor sau băncilor româneşti cu clienţi peste Prut, cât şi clienţilor persoane fizice care doresc să vândă sau să cumpere din şi în Republica Moldova”, a declarat Gabriel Bulumac, directorul Direcţiei Clienţi şi Vânzări din cadrul Companiei Naţionale Poşta Română, managerul acordului bilateral dintre Poşta Română şi cea a Moldovei.

Anul trecut, Compania Naţională Poşta Română a deschis la Chişinău prima sa subsidiară externă, acţiune înscrisă în eforturile proiectului “România – hub logistic”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: