Numărul de cumpărători online în România a crescut de opt ori în ultimii zece ani

Cumparaturi online pexels.com

România a înregistrat, în ultimii zece ani, cu 733% mai mulţi cumpărători online, de şapte ori peste cifrele din Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria, relevă datele unui studiu publicat, recent, de o companie globală de consultanţă în management, prezentă şi pe plan local din 2005, scrie Agerpres.

Conform datelor centralizate de Horvath, în cursul anului 2020, vânzările prin e-commerce din România au înregistrat o creştere de 71%, comparativ cu anul precedent, ca urmare a pandemiei, însă în 2021 majorarea a fost de doar 29%.

„Această rată de creştere nu a putut fi susţinută şi în 2021, parţial din cauza costurilor ridicate de acces în marketplace-urile de tip e-commerce. Discrepanţa dintre cumpărătorii prin e-commerce din mediul urban şi cel rural este cea mai mare din Uniunea Europeană şi în continuă creştere în ultimii 10 ani. Relaxarea restricţiilor şi posibilitatea de a cumpăra în persoană au jucat un rol important în această diminuare a ratei de creştere, precum a avut-o şi faptul că în marketplace-urile de e-commerce costurile de acces sunt văzute ca fiind prohibitive (un exemplu fiind vânzările restaurantelor pe Bolt Food sau Glovo, care reprezintă un cost foarte mare pentru patroni). IMM-urile româneşti au avut de asemenea foarte mult de câştigat de pe urma vânzărilor e-commerce, rata fiind cu 40% mai mare în 2021 faţă de anul precedent în ţările analizate – Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria”, notează realizatorii studiului.

În ceea ce priveşte creşterea numărului de cumpărători, există o evoluţie mult mai accelerată în România, în comparaţie cu media din ţările analizate.

Astfel, în intervalul 2010 – 2021, România a înregistrat o creştere de 733% a cumpărăturilor online, iar sectorul e-commerce românesc este în mare măsură concentrat în mediul urban.

Raportul Horvath evidenţiază faptul că discrepanţa dintre urban şi rural este foarte mare (cu 23% mai puţini cumpărători prin e-commerce în mediul rural faţă de cel urban).

„Diferenţa dintre cele două segmente de cumpărători este cea mai mare din Uniunea Europeană (aproape triplă faţă de media UE) şi cu mult peste media ţărilor analizate în studiu. În acest context economic incert, marcat de efectele pandemiei, soluţia este o accelerare a digitalizării proceselor de business în numeroase industrii şi sectoare de activitate, cu scopul de a oferi alternative viabile”, sunt de părere experţii.

Rezultatele complete ale studiului de specialitate, precum şi soluţiile aferente vor fi discutate de către reprezentanţii Horvath România în cadrul evenimentului „Viteză şi precizie prin automatizarea proceselor de business în plină creştere a sectorului de e-commerce”, ce va avea loc pe data de 22 martie.

Horvath este una dintre cele mai importante companii internaţionale, independente, de consultanţă în management, prezentă şi pe piaţa din România, începând din 2005. Compania a fost înfiinţată în Stuttgart, în 1981, şi are peste o mie de angajaţi şi birouri deschise în Germania (Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munchen şi Stuttgart), Austria, România, Elveţia, Ungaria, Arabia Saudită şi Emiratele Arabe.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: