Noul preşedinte al Băncii Mondiale vrea mai multe proiecte cu impact măsurabil/ El crede că ar trebui aplicat și în alte orașe aglomerate sistemul de autobuz rapid din Lima

Ajay Banga Sursa foto: World Economic Forum

Preşedintele Băncii Mondiale, Ajay Banga, vrea ca instituţia financiară internaţională pe care o conduce să se concentrez mai mult pe proiecte “ajustabile şi reproductibile” în America Latină şi alte părţi ale lumii, pentru transport, infrastructură precum şi digitalizarea serviciilor guvernamentale şi financiare, în ideea de a accelera dezvoltarea.

În primul său turneu în străinătate de la numirea în postul de preşedinte al Băncii Mondiale, Ajay Banga a declarat pentru Reuters că vrea ca banca să îşi prioritizeze munca şi “să aleagă câteva proiecte pe care să le urmărească foarte intens, astfel încât în timpul vieţii mele, să pot măsura impactul”, scrie Agerpres.

Staff-ul Băncii Mondiale a dezvoltat şi implementat cu succes multe proiecte, însă deseori nu le standardizează şi nu aplică lecţiile învăţate în alte ţări, a spus Ajay Banga.

Fostul directorul general de la Mastercard, Ajay Banga a fost însărcinat cu transformarea Băncii Mondiale pentru a majora capacitatea sa de împrumut şi a revizui modelul de business al instituţiei pentru a combate schimbările climatice, pandemiile, insecuritatea alimentară şi alte crize, pe lângă misiunea tradiţională a instituţiei de combatere a sărăciei.

Proiectele care ar trebui să fie copiate şi în alte oraşe aglomerate includ sistemul de autobuz metropolitan rapid din Lima (Peru), a spus Banga după ce a vizitat linia a cărei expansiune a fost finanţată de Banca Mondială. Acest sistem a fost inaugurat în 2010 şi foloseşte o bandă dedicată în exclusivitate autobuzelor pentru a reduce, de la două ore la 30 de minute, durata unei navete între centrul oraşului şi zona metropolitană într-un trafic blocat, oferind astfel acces la locuri de muncă în centru pentru mai mulţi rezidenţi ai capitalei Lima. Banca Mondială a acordat un împrumut de 93 de milioane de dolari pentru o extindere cu 10 kilometri a acestui sistem în unele din cele mai sărace zone din Lima.

Costul total al acestui proiect, potrivit oficialilor Băncii Mondiale, este de aproximativ 10 milioane de dolari pe kilometru, cu mult mai mic decât 182 de milioane de dolari per kilometru cât costă linia de metrou care este construită acum la Lima.

“Ar trebui să construim linii de autobuze rapide în 20 de oraşe din America Latină”, a spus Banga, adăugând că doar trei proiecte similare au fost lansate în regiune în ultimii 13 ani.

Alte proiecte de infrastructură care pot fi standardizate şi copiate sunt cele care privesc aprovizionarea cu apă, salubrizare, drumuri, poduri, spitale şi educaţie, a mai spus preşedintele Băncii Mondiale.

Banga a vizitat şi mai multe birouri care oferă asistenţă juridică gratuită, un alt proiect finanţat parţial de Banca Mondială şi care este destinat în principal femeilor. Proiectul a beneficiat şi de un efort paralel destinat oferirii de acces digital la sistemul juridic din Peru, pentru a permite celor mai vulnerabili să poată depună documente juridice şi să aibă acces la procedurile juridice.

Astfel de eforturi pot de asemenea să fie standardizate şi amplificate, a adăugat Banga, pentru că pot reduce sărăcia şi creşte incluziunea pentru cei săraci.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: