Netopia Payments: Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul a fost de 265 lei în 2022, în creștere cu 15% față de anul trecut

cumparaturi online card foto pexels-anna-shvets

NETOPIA Payments, procesator de plăți electronice din România și parte a grupului de companii NETOPIA, anunță că valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul în 2022 a fost de 265 lei, în creștere cu 15% față de anul precedent, conform unui comunicat de presă.

Reprezentanții companiei se așteaptă ca inflația accelerată din ultima perioadă să tempereze tendința românilor de a face cumpărături din impuls în 2023, iar aceștia să fie mai cumpătați atât în e-commerce, cât și în offline.  

NETOPIA Payments a înregistrat o creștere de 35% a tranzacțiilor procesate în 2022 față de 2021 și își menține trendul ascendent pentru al optulea an consecutiv. Tot anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de peste 3 milioane de tranzacții, prin toate metodele de plată.  

Din datele companiei, în topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice în 2022 s-au numărat: utilitățile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C. 

Cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de NETOPIA Payments în 2022 a fost luna noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul Black Friday. Astfel, tranzacțiile online cu cardul din perioada Black Friday 2022 au crescut cu aproximativ 27% față de ediția anterioară.  

În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top. Anul trecut, procentul românilor care au folosit telefonul mobil pentru a finaliza o achiziție online a fost de 72,2%, față de desktop în procent de 27,1% sau tabletă de 0,7%. 

Din punct de vedere demografic, în intervalul de referință, femeile au fost mai înclinate să facă achiziții online, în procent de 52,4%, față de bărbați, unde procentul a fost de 47,6%. De asemenea, segmentul de vârstă cu cel mai ridicat nivel de achiziții online a fost reprezentat de cel de 35-44 ani (25,52%), urmat îndeaproape de 25-34 (22.46%), 45-54 (20.91%), 18-24 (14.33%), 55-64 (9.27%) și 65+ (7.51%). În topul orașelor în care s-au realizat cele mai multe tranzacții online în 2022 au fost București, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Ploiești. 

În prezent, 24.000 de afaceri din industria de e-commerce procesează plățile prin serviciile oferite de NETOPIA Payments. 

„Pentru NETOPIA Payments, 2022 a fost reprezentat puternic de creșterea portofoliului de clienți, unde am observat o creștere de 20% față de anul precedent. În ceea ce privește evoluția tranzacțiilor online cu cardul în 2023, estimăm o creștere procentuală peste media pieței, așa cum a fost, de altfel, și anul trecut. În funcție de perioada și punctele procentuale cu care va scădea inflația, vom vedea și o ușoară creștere în rândul tranzacțiilor online. Însă, trebuie să ținem cont că românii vor fi mai cumpătați în a face cumpărături din impuls, atât în zona online, cât și în cea offline, a magazinelor fizice”, a declarat Horia Grozea, Director Sales & Business Development, NETOPIA Payments. 

Obiectivele de business ale companiei pentru anul 2023 includ alinierea la trendurile internaționale și lansarea de noi metode de plată, precum BNPL (Buy Now Pay Later). De asemenea, compania își propune să continue dezvoltarea soluțiilor și extinderea opțiunilor de plată pentru a oferi comercianților, dar și clienților finali o experiență de plată online și offline prin SMS cât mai confortabilă, sigură și rapidă. Un alt obiectiv pentru anul acesta este și îmbunătățirea gradului de satisfacție a clienților precum și creșterea loialității prin serviciul propriu de suport clienți, pe toate ariile: comercial, financiar și tehnic.  

Din grupul NETOPIA face parte și web2sms, unul dintre cele mai vechi servicii pentru transmitere de SMS pentru informare și de marketing. web2sms a înregistrat o creștere de peste 20% a volumului de SMS trimise, față de anul precedent. Important de menționat este și faptul că serviciul de targetare directă a clienților Vodafone și Orange a fost solicitat mult mai mult, ceea ce indică o intensificare a eforturilor de marketing a mediului de business românesc. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: