Producătorii auto germani au fost amendați de Coreea de Sud pentru că s-au înțeles să limiteze dezvoltarea tehnologiei de reducere a emisiilor poluante / O amendă similară le-a fost aplicată de Comisia Europeană în 2021

diesel mercedes pexels sursa foto: Pexels

Autoritatea de reglementare antitrust din Coreea de Sud a anunțat joi că va impune o amendă combinată de 42,3 miliarde de woni (33,48 milioane de dolari) celor trei producători auto germani din țară pentru că s-au înțeles să limiteze tehnologia de eliminare a emisiilor pentru mașinile lor diesel, scrie Reuters.

Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen și Audi au fost implicați într-o înțelege care a redus concurența și a restricționat posibilitățile de alegere ale consumatorilor, a precizat într-un comunicat Comisia Coreeană pentru Comerț Coreean (KFTC).

Mercedes-Benz a fost amendată cu 20,7 miliarde de woni, BMW cu 15,7 miliarde de woni și Audi cu 6 miliarde de woni, a precizat autoritatea de reglementare, adăugând că Volkswagen nu a fost amendată deoarece nu a obținut venituri relevante pentru această problemă.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Mercedes-Benz a declarat că firma a cooperat pe deplin cu KFTC și “nu va trebui să plătească nicio amendă”, citând rezultatul unei anchete similare a Comisiei Europene.

“Cazul se referă la același set de fapte care a făcut obiectul procedurilor Comisiei Europene și în care Mercedes-Benz a acționat ca solicitant de clemență și nu a trebuit să plătească o amendă”, a declarat un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz într-o declarație.

“În niciun moment nu au făcut parte din investigație acorduri sau un schimb de informații privind prețurile, volumele sau împărțirea pieței”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

KFTC a refuzat să comenteze declarația Mercedes-Benz. BMW, Volkswagen și Audi nu au fost disponibile imediat pentru comentarii în afara orelor de program.

Anul trecut, Mercedes-Benz și unitatea sa coreeană au fost amendate cu 20,2 miliarde de woni pentru publicitate falsă legată de emisiile de gaze ale vehiculelor de pasageri diesel.

În 2021, Comisia Europeană a amendat Volkswagen și BMW cu un total de 875 de milioane de euro pentru că s-au înțeles să limiteze utilizarea tehnologiei de eliminare a emisiilor pe care au dezvoltat-o. Mercedes-Benz, pe atunci numită Daimler, a făcut și ea parte din cartel, dar nu a fost amendată după ce a dezvăluit existența acestuia.

Potrivit Deutsche Welle, din 2006 până în 2014, cei trei constructori auto germani ar fi conspirat să limiteze dezvoltarea și aprobarea tehnologiilor de reducere a emisiilor poluante pentru automobilele vândute în Europa. Colaborarea celor trei a avut ca obiectiv împiedicarea concurenței și a “încălcat regulile comunitare anti-trust.”

Au fost restricționate mai ales două tipuri de tehnologii: una de reducere a emisiilor de oxid de azot generate de mașinile cu motoare Diesel, a doua de reducere a particulelor dăunătoare emise de mașinile pe benzină.

Aceste companii auto “au refuzat consumatorilor oportunitatea de a cumpăra mașini mai puțin poluante”, în ciuda faptului că tehnologiile necesare erau deja disponibile, a arătat Comisia.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: