Preţurile din mediul online au avut, în general, o evoluţie sub rata inflaţiei, în ultimele luni fiind observate scăderi importante la preţul produselor alimentare, conform unei cercetări realizate de Institutul Naţional de Statistică (INS) asupra preţurilor din mediul online pe o perioadă de trei ani (2020-2023), citate de Asociaţia Română a Magazinelor Online (AMRO), potrivit unui comunicat de presă.
„Institutul Naţional de Statistică confirmă ceea ce noi am spus dintotdeauna: cumpărăturile online înseamnă economii de timp şi bani. Studiul arată că nu doar categoriile deja tradiţionale pentru comerţul electronic, precum produsele electro-IT sau fashion, ci şi alimentele, dacă sunt cumpărate online, pot fi găsite la preţuri mai mici. De cealaltă parte, vedem că de aceste preţuri mai mici profită din ce în ce mai mulţi români care au ales să îşi facă piaţa online, în loc să alerge din magazin în magazin după produsele preferate. Având acces rapid la diferite site-uri şi instrumente de comparare a preţurilor, cumpărătorii pot găsi cele mai bune oferte pentru produsele dorite, asigurându-se că aleg cele mai bune preţuri pentru ei”, a declarat Cristi Movilă, preşedinte ARMO.
„Mai mult, pe măsură ce tot mai multe magazine online româneşti aleg să vândă produsele lor în străinătate, sectorul îşi va consolida impactul pozitiv pe care îl are deja în echilibrarea balanţei comerciale a României”, a spus Cristi Movilă.
Conform INS, Produsele alimentare vândute de magazinele online au cunoscut scăderi semnificative de preţ în ultimele luni, în luna mai faţă de aprilie 2023, laptele de 1,5% grăsime s-a ieftinit cu 7%, cel de 3,5% a avut, în medie, un preţ cu 9,4% mai mic, iar preţul uleiului de floarea soarelui a scăzut cu 3,5%, potrivit datelor INS. Reducerile de preţ au continuat şi în iunie, la laptele de 1,5% grăsime cu 4,7%, făină, cu 4,5% şi ulei de floarea soarelui cu 3,7%. Alte produse măsurate de INS, la care au fost constatate reduceri de preţ în mediul online, sunt merele, fasolea, untul, pâinea, mălaiul.
Lansată în 2010, ARMO reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online şi un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.