Apple a lansat un magazin online pe uriașa aplicație de mesagerie WeChat din China

Apple Sursă foto: Unsplash

Apple a lansat marți un magazin online pe aplicația de mesagerie WeChat a companiei Tencent din China. Compania americană își intensifică astfel extinderea canalelor sale de vânzare cu amănuntul pe una dintre cele mai importante piețe ale sale, scrie CNBC.

Măsura luată de Apple vine în contextul în care consumatorii chinezi se orientează din ce în ce mai mult către platformele de socializare precum WeChat și Douyin, versiunea chineză a TikTok, de la ByteDance, pentru a face cumpărături.

WeChat este cea mai mare platformă de mesagerie din China, cu peste 1,2 miliarde de utilizatori. Este adesea denumită “super-aplicație”, deoarece merge dincolo de simpla mesagerie instantanee. WeChat oferă, de asemenea, servicii de comerț electronic, livestreaming și servicii de plată. Oamenii folosesc WeChat pentru orice, de la mesagerie la rezervarea de zboruri și plata facturilor.

Utilizatorii pot achiziționa întreaga gamă de produse Apple, inclusiv cea mai recentă gamă iPhone 14, a precizat Tencent într-un comunicat. Comenzile prin WeChat sunt eligibile pentru transport gratuit, iar unii utilizatori pot plăti pentru o livrare în trei ore.

Tencent a precizat că clienții pot accesa și alte câteva servicii Apple, precum programul de schimb.

Apple își controlează strict canalele de vânzare cu amănuntul, dar în ultimii ani și-a sporit prezența pe cele mai mari platforme de internet din China. Apple are un magazin oficial pe Tmall, site-ul de comerț electronic operat de Alibaba. De asemenea, JD.com, al doilea retailer online ca mărime din China, este un revânzător oficial al produselor Apple.

Vânzările de IPhone au rămas destul de ridicate în China, în pofida unei piețe dificile în general. Vânzările de smartphone-uri au scăzut cu 5% de la an la an în primul trimestru al anului 2023, atingând cea mai mică cifră de vânzări din primul trimestru din 2014 încoace, potrivit Counterpoint Research.

Vânzările de iPhone ale Apple, care deține o cotă de 19,9% din piața chineză de smartphone-uri – cea mai mare din 2014 încoace – au crescut cu 6% de la an la an, potrivit Counterpoint.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: