Compania de rezervări de închirieri de vacanțe Airbnb a anunțat marți că se așteaptă la mai puține rezervări și la tarife medii zilnice mai mici în al doilea trimestru față de anul precedent, ceea ce a dus la scăderea acțiunilor cu 11,5%, scrie Reuters.
Companiile de turism din SUA, care au beneficiat de prețuri mai mari și de munca hibridă, își moderează perspectivele pentru 2023, pe măsură ce modelele de călătorie de dinainte de pandemie revin, iar consumatorii caută cazare mai ieftină pe fondul inflației ridicate și al temerilor legate de recesiune.
Oamenii sunt cei mai sensibili la preț în America de Nord, în special în Statele Unite, a declarat Brian Chesky, directorul general al Airbnb, în cadrul unei convorbiri telefonice cu investitorii.
“În Statele Unite, anunțurile cu cel mai mic preț au cel mai mare grad de ocupare”, a adăugat el.
Valoarea brută a rezervărilor companiei a crescut cu 19%, la 20,4 miliarde de dolari în primul trimestru, față de anul precedent, în concordanță cu o creștere de 19% a rezervărilor de nopți și experiențe, la 121 de milioane. Tarifele medii zilnice au rămas stabile față de anul trecut, la 168 de dolari.
Nicholas Cauley, analist la Third Bridge, a declarat că presiunea asupra bugetelor gospodăriilor va duce probabil la alegerea de către consumatori a unor locuri de cazare mai accesibile, ceea ce va duce la o scădere a tarifelor medii zilnice în trimestrele viitoare.
“Compania se confruntă acum cu o concurență acerbă din partea unor rivali precum Booking.com și Vrbo de la Expedia, astfel că viitorul său pare mai puțin sigur”, a adăugat el.
Compania a declarat la începutul acestui an că ratele medii zilnice vor rămâne sub presiune, deoarece turiștii se întorc la închirieri urbane cu costuri mai mici.
Aceasta a prognozat venituri pentru al doilea trimestru între 2,35 miliarde de dolari și 2,45 miliarde de dolari, în mare parte în conformitate cu așteptările analiștilor.