Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu. Acesta va avea 73 km.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 octombrie 2024.
Câștigătorul contractului va avea la dispoziție maximum 42 de luni (6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție) și 5,3 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila.
Noul drum expres va asigura legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați (DEx6).
Pe traseu vor fi construite inclusiv 57 poduri și pasaje, două parcări de scurtă durată, două Spații de servicii, un Centru de Întreține și Coordonare, un Centru de Monitorizare și Informare.
Prima licitație a CNIR
De asemenea, Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat că a publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila.
Licitația pentru Drumul Expres Focșani-Brăila a fost publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE)/Termenul pentru depunerea ofertelor este 28.10.2024
Anunțul din JOUE poate fi consultat la următorul LINK :https://t.co/hoAiaGBote pic.twitter.com/7MAs0xu9Wi
— CNIR (@CNIRSA) September 17, 2024
Anunțul pe e-licitatie poate fi văzut AICI
Amintim că Ministerul Transporturilor a aprobat pe 23 mai 2024 indicatorii investiției de aproximativ un miliard de euro. Pentru acest Drum Expres, CNAIR are semnat cu Acciona (Spania) contract pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectare (PT), dar a decis să extragă proiectarea și să o includă în viitorul contract de execuție după cum Economedia a explicat aici.
Traseul Drumului Expres Focșani – Brăila are o lungime de 73,524 km și se împarte în 3 loturi distincte, respectiv:
Lotul 1 (km 0+000 – km 28+200), L1 = 28,200 km.
– început: Nodul Rutier Focșani la autostrada A7 (zona km 0+000)
– final: Nod rutier Măicănești (DN23) (zona km 26+060)
Lotul 2 (km 28+200 – km 65+800), L2 = 37,600 km
– început: încărcare/descărcare temporară din/în DJ204B, DN23B prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 27+440). Lungimea drumului temporar L=760m.
– final: încărcare/descărcare temporară din/în DJ255A prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 65+440). Lungimea drumului temporar L=700m.
Lotul 3 (km 65+800 – km 73+524), L3 = 7,724 km
– început: Nodul Rutier Siliștea la DJ221C (zona km 68+260)
– final: Nod rutier Brăila la DX Buzău-Brăila (zona km 73+524)
Prin prevederea divizării pe Loturi au fost introduse lucrări de conexiune rutieră temporară la DJ204B în zona km 27+440, respectiv DJ255A în zona km 64+440, racordarea la infrastructura rutieră existentă efectuându-se, dacă va fi cazul, prin intermediul a câte un sens giratoriu.Prin comparație cu infrastructura rutieră existentă coridorul Drumului Expres are o dezvoltare în partea de sud a traseului drumului național DN23”, arată nota de Fundamentare.
Drumul Expres Focșani – Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța. În punctajul pentru licitație, CNIR a inclus criterii sociale (angajarea forței de muncă din plan local) și pentru protecția mediului. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene, Programul Transport 2021-2027.
Sectorul Focșani – Brăila face parte din proiectul denumit generic „Milcovia Expres”, inclus în MasterPlanul General de Transport al României pentru legătura Focșani – Galați – Giurgiulești, asigurând baza necesară cererii de transport în creștere și un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.