CNAIR va implementa sistemul de siguranță 2+1 pe DN 2, supranumit ,,Drumul Morții”, după finalizarea secțiunii Buzău-Focșani de pe Autostrada Moldovei

București Buzău E85 rulouri

Compania de Drumuri va implementa sistemul de siguranță ,,2+1” pe DN 2 (E-85), supranumit ,,Drumul Morții” din cauza numărului mare de accidente rutiere mortale, după deschiderea celor patru loturi dintre Buzău și Focșani pe Autostrada Moldovei, a anunțat, la Buzău, Cristian Andrei, directorul Direcției de Siguranță a Circulației din cadrul CNAIR.

Sistemul 2+1, cu bandă reversibilă, a fost implementat ca proiect pilot pe DN 2 între București și Urziceni în 2021 și a constat în reconfigurarea carosabilului de la o bandă/sens cu acostament lărgit (folosit de șoferi ca bandă de circulație, deși are doar 2 metri lățime) la două benzi/sens și o singură bandă pentru sensul opus, sistem reversibil pe o lungime de 9 kilometri între Sinești și Movilița (jud. Ialomița).

La mijlocul lunii trecute, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a promis că șoferii vor putea circula integral pe autostradă de la București la Pașcani, pe Autostrada Moldovei A7, la finalului anului viitor. Șansele reale pentru o deschidere integrală sunt însă mici, ținând cont că UMB, care construiește 10 loturi din cele 13 ale A7 până la Pașcani, va trebui să înceapă și lucrările pe lotul Leghin – Tg Neamț de pe Autostrada Unirii A8, finanțat din PNRR, care are șanse să nu se încadreze în termenul limită pentru a primi banii europeni, dar și lucrările pe lotul Margina – Holdea de pe Autostrada A1, singurul lot lipsă pentru o circulație completă pe autostradă de la Sibiu până la Nădlac.

Deschiderea loturilor dintre Buzău și Focșani, cu excepția podului peste Buzău, va duce la preluarea traficului de tranzit de pe DN 2 (E 85) pe A7 –Autostrada Moldovei, dar va crește și mai mult viteza pe DN 2, prin urmare accidentele, mai ales cu impact frontal cauzate de depășiri neregulamentare vor fi și mai grave, a explicat Cristian Andrei: ,,După ce se va deschide sectorul de Autostradă Buzău-Focșani, dorim implementarea unui sistem de circulație alternată 2+1 pe DN 2, care, practic, va reduce impactul faptului că traficul va migra pe noua autostradă construită și atunci, probabil că accidentele vor fi mult mai dezastruoase decât până acum. Traficul (n.r. numărul mașinilor) va scădea, iar vitezele care și acum sunt foarte mari vor crește și mai mult. Este în orice manual de siguranță rutieră, atunci când deschizi o alternativă paralelă trebuie să diminuezi atractivitatea celeilalte și avem proiectul pilot care a dat rezultate între Sinești și Movilița pe care sperăm să-l îmbunătățim”, a mai spus Cristian Andrei.

Pentru Sistemul pilot de siguranță rutieră ,,modelul suedez” , CNAIR a aprobat ghidul tehnic în 2023, după cum Economedia a explicat AICI.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: