O singură companie, respectiv o asociere transilvăneană-bulgară și din Bosnia Herțegovina, condusă de Dimex 2000, a depus ofertă la a treia licitație pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca, lotul 2 de 24 km, arată datele din SEAP consultate de Economedia. Pentru primul lot al Centurii, segmentul de 2 kilometri, Ministerul Transporturilor a emis în vară autorizația completă pentru lucrări.
Cea de-a treia licitație pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca a fost lansată în iulie de Primăria Cluj-Napoca, după două ratări anterioare.
Singura ofertă depusă:
1. Asociere: DIMEX-2000 COMPANY (Leader), HYDROSTROY AD, INTEGRAL INZENJERING A.D. LAKTASI.
Dimex 2000 (din Bistrița Năsăud) este compania care construiește, printr-un contract de 110 milioane euro, Drumul Expres Tureni, șosea de legătură între Autostrada Transilvania și DN 1 Turda-Cluj Napoca, o rută propusă să devină legătura municipiului Cluj-Napoca la A3.
Integral Inzenjering este o companie bosniacă, iar dacă va rămâne desemnat, ar fi al doilea entry din Bosnia Herțegovina pe lucrările de infrastructură din România, după bosniecii care lucrează cu UMB (Euro Asfalt).
Licitația pentru lotul 2 a fost relansată cu un preț actualizat de 4,1 miliarde de lei, față de costul anterior de 3,5 miliarde lei.
Pe 24 aprilie, Primăria Cluj-Napoca a anulat și a doua licitație pentru Centura Metropolitană, lotul 2, a doua ratare a contractului, după ce singura ofertă depusă, cea a asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden (România, Bulgaria-Ucraina) a fost declarată neconformă. Constructorul CON-A a depus atunci contestație, însă Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins-o pe fond.
Marți, 9 iulie, Ministerul Transporturilor a dat Autorizația de Construire completă pentru primul lot al Centurii, cu o lungime de 2 kilometri. Lucrările pe acest lot începuseră deja, cu autorizație de construire incompletă, care se refereau la relocări de utilități (țevi, cabluri). Contractul pentru acest lot de 2 km a fost semnat cu Viarom, în vara anului 2023. Contractul prevede lărgirea la 3 benzi pe DN 1 la Florești, unul dintre cele mai aglomerate segmente de Drum Național din România (peste 50 000 autovehicule/zi).
Proiectul Centurii Cluj-Napoca preluat în 2017 de la Ministerul Transporturilor nu are nici acum contract și riscă să piardă finanțarea europeană completă, cu cât începe mai târziu, fiind în concurență pe același buget cu alte zeci de proiecte.
Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.