Ahold Delhaize a atins “aproximativ jumătate” din obiectivul său de a crește veniturile din afacerile din afara magazinelor alimentare până la 1 miliard de euro până în 2025, a declarat directorul general Frans Muller pentru Reuters, un efort concentrat pe vânzarea de reclame pe site-urile supermarketurilor sale și pe monetizarea cunoștințelor privind datele despre consumatori.
Companiile de produse alimentare precum Ahold Delhaize construiesc întreprinderi care vând publicitate online companiilor de bunuri de consum, inclusiv posibilitatea ca mărcile lor să apară primele în căutările cumpărătorilor sau să figureze ca “produse sponsorizate” – oferte lansate de Amazon.
De asemenea, acestea lucrează pentru a îmbunătăți calitatea informațiilor despre datele pe care le pot vinde companiilor de bunuri de consum, care, la rândul lor, le folosesc pentru a direcționa cumpărătorii cu reclame pentru produsele lor. Datele sunt criptate și agregate, astfel încât să nu poată fi urmărite până la cumpărători individuali.
Muller a declarat că Ahold Delhaize, care deține lanțuri de supermarketuri, printre care Stop & Shop în Statele Unite și Albert Heijin în Olanda, folosește veniturile din publicitate pentru a menține prețurile la alimente la un nivel mai scăzut, în condițiile în care inflația persistă în Europa și SUA.
“Ceea ce generăm din veniturile din media de retail, vom reinvesti în afacerea noastră pentru a ne asigura că consumatorii își pot permite produse sănătoase și sustenabile”, a spus Muller.
“Trebuie să lucrăm foarte mult împreună, cu retailul și producția, pentru a menține costurile la un nivel scăzut”, a adăugat el.
Muller a refuzat să spună cât câștigă Ahold Delhaize de fiecare dată când un cumpărător dă click pe un produs sponsorizat sau pe un banner publicitar.
Ahold Delhaize, care are o afacere media de retail în SUA numită Peapod Digital Labs, lucrează la planurile de a lansa o agenție pentru Europa, care se va concentra pe mărcile care nu sunt deja comercializate de magazinele alimentare ale grupului.
Comercianții cu amănuntul se străduiesc să ajungă din urmă Amazon și Walmart, a declarat Sean Turner, director de tehnologie al Swiftly, un furnizor de soluții tehnologice pentru comerțul cu amănuntul.
Amazon a înregistrat venituri de 11,6 miliarde de dolari din activitatea sa de publicitate în trimestrul al patrulea, în timp ce Walmart și-a extins activitatea de publicitate internă Walmart Connect din 2019, când a tăiat legăturile cu un partener publicitar extern.
“Comercianții cu amănuntul trebuie să concureze în mass-media cu amănuntul pentru a avea un viitor”, a spus Turner. “Alții și-au dat seama că nu trebuie să facă bani vânzând lucruri.
“Ei pot vinde în pierdere” și pot recupera marjele mai târziu prin vânzarea de reclame, a adăugat el.