Nestle, cea mai mare companie alimentară din lume, plănuiește majorări de prețuri în acest an după ce costurile au afectat profiturile

Produse Nestle Sursa foto: Nestle.ro

Cel mai mare grup alimentar din lume Nestle va majora în continuare prețurile în acest an, a declarat joi directorul general Mark Schneider, după ce ingredientele mai scumpe au contribuit la faptul că profitul net pentru întregul an a fost sub așteptările analiștilor, scrie Reuters.

El a refuzat să comenteze nivelul planificat al creșterilor de prețuri, despre care a spus că sunt necesare pentru a compensa daunele provocate de creșterea prețurilor materiilor prime.

Producătorul cafelei instant Nescafe și al ciocolatei KitKat a majorat prețurile cu 8,2% anul trecut, dar acest lucru nu a compensat în totalitate impactul creșterii costurilor pentru ingrediente asupra marjelor.

“Marja noastră brută a scăzut cu aproximativ 260 de puncte de bază – este masiv. Asta după toate prețurile pe care le-am făcut în 2022”, a declarat Schneider reporterilor.

“Avem unele piețe, cum ar fi SUA și Marea Britanie, unde vedem o inflație puternică și continuă, iar alte piețe, cum ar fi China și ca aici în Europa… unde inflația este mai atenuată”, a spus Schneider.

Profitul net al acționarilor a scăzut la 9,27 miliarde de franci elvețieni, ratând așteptările de 11,58 miliarde de franci.

În cursul anului 2022, vânzările raportate ale companiei au crescut cu 8,4%, la 94,4 miliarde de franci elvețieni (102,31 miliarde de dolari).

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: