Inflația a dus exporturile franceze de vinuri și băuturi spirtoase la un nou record în 2022, cu vânzări de peste 17 miliarde de euro / Statele Unite și Marea Britanie, principalii clienți

sampanie Sursa foto: Pixabay

Exporturile franceze de vinuri și băuturi spirtoase au crescut cu aproape 11% anul trecut, atingând un nou record, stimulate în principal de o creștere a prețurilor, iar tendința ar trebui să se mențină în acest an, pe măsură ce consumatorii chinezi se întorc la restaurante și reiau călătoriile, a declarat Federația exporatorilor de vinuri și băuturi spirtoase din Franța (FEVS), scrie Reuters.

Vânzările de vin și băuturi spirtoase în străinătate – al doilea cel mai mare export al Franței după bunurile aerospațiale – au ajuns la 17,2 miliarde de euro în 2022, în creștere cu 10,8% față de 2021, a declarat FEVS.

Cu toate acestea, volumele vândute au scăzut cu 3,8%, în principal din cauza producției slabe de vin în 2021, legate de daunele provocate de îngheț și de problemele logistice, a precizat FEVS. Totuși, exporturile de șampanie au depășit performanța, câștigând 8,5% în volum și 20% în valoare, deoarece au stabilit un record anul trecut.

După creșterile puternice din ultimii doi ani, vânzările de Cognac, cea mai exportată băutură spirtoasă din Franța, au crescut cu peste 9% în valoare, dar au scăzut cu 4% în volum.

Exporturile către Statele Unite, cea mai mare piață a Franței pentru vinuri și băuturi spirtoase, au crescut cu 14% anul trecut, ajungând la 4,7 miliarde de euro și reprezentând acum peste un sfert din totalul exporturilor în valoare.

“Statele Unite și-au confirmat rolul de forță motrice a exporturilor franceze de vinuri și băuturi spirtoase”, a declarat președintele FEVS, Cesar Giron, pentru Reuters.

Exporturile către Marea Britanie, a doua mare piață a Franței, au crescut cu aproape 7% în valoare anul trecut, la 1,7 miliarde de euro, ajutate de inflație.

Restricțiile legate de pandemia COVID-19 din China au cântărit anul trecut asupra exporturilor de vinuri și băuturi spirtoase în regiune, dar Giron se așteaptă la o revenire în 2023, după ce Beijingul a relaxat restricțiile.

“Restaurantele și hotelurile sunt pline, oamenii vor să se vadă, așa că mă aștept la o revenire în lunile următoare în ceea ce privește vinurile și băuturile spirtoase din China”, a spus el.

O reluare a călătoriilor va stimula, de asemenea, vânzările duty free, a spus el.

Războiul dintre Rusia și Ucraina a redus la jumătate exporturile către Rusia, dar Giron a subliniat că piața a fost relativ mică în comparație cu exporturile totale. Războiul a avut mai degrabă un impact indirect, din cauza creșterii prețurilor la energie și la cerealele pentru fabricarea vodcăi.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: