Fabricile germane și franceze sunt lovite de războiul din Ucraina și de blocaje în aprovizionare

productie, fabrica Sursa foto: Pexels

Comenzile pentru industria germană și producția din fabricile franceze au scăzut mai mult decât se aștepta în martie, din cauză că invazia Rusiei în Ucraina, creșterea prețurilor mărfurilor și lockdown-ul din China au afectat economia zonei euro, scrie Financial Times.

Noile comenzi pentru industria germană au scăzut cu 4,7% în martie față de februarie, potrivit datelor publicate joi de Destatis. Scăderea a fost mai mare decât cea de 1,1% așteptată de economiști, potrivit unui sondaj Reuters.

Principalul factor a fost o scădere cu 6,7% a comenzilor de export pentru producătorii germani. Comenzile din afara zonei euro au coborât în continuare, scăzând cu 13,7%. Date separate au arătat că cifra de afaceri reală în producția germană a scăzut cu 5,9% în martie.

Producția la câțiva dintre cei mai mari producători de automobile din Germania a fost îngreunată de lipsa de semiconductori și cablaje fabricate în Ucraina. Volkswagen a declarat săptămâna aceasta că a epuizat deja mașinile electrice alimentate cu baterii în Europa și SUA.

Scăderea generală a comenzilor industriale germane a fost modestă în comparație cu scăderea lunară cu 28% a comenzilor industriale germane după ce pandemia a lovit în 2020, dar a contribuit în continuare la „deprimarea” economiei zonei euro după datele dezamăgitoare privind vânzările cu amănuntul de miercuri.

„Aceste date nu sunt frumoase”, spune Claus Vistesen, economist la Pantheon Macroeconomics, prezicând „o scădere mare a producției” în al doilea trimestru și „aproape o oprire a activității economice în a doua jumătate a anului”.

Între timp, o scădere de 7,3% a producției de mașini franceze a făcut ca producția generală a fabricilor din țară să scadă cu 0,5% în martie, ceea ce a fost mai rău decât așteptările economiștilor ca aceasta să rămână constantă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: