Raport. Top 20% dintre români generează 95% din investițiile private din piață. O treime dintre aceștia preferă investițiile în imobiliare

Românii Pareto consideră că este mai bine să dețină propria locuință

20% din publicul comercial din România, cu vârste între 18-65 de ani, a generat 95% din totalul investițiilor de pe piață în 2022, arată cel mai recent studiu despre „Populația Pareto”, realizat de firma de marketing Brandelier și compania de cercetare de piață AHA Moments, în parteneriat cu ING Bank România. 35% dintre aceștia preferă să investească în imobiliare.

Potrivit studiului, 92% dintre românii Pareto consideră că este mai bine să dețină propria locuință, chiar dacă acest lucru presupune să facă un credit, decât să plătească chirie. Mai mult, aproape jumătate dintre aceștia plănuiesc să își cumpere o locuință sau un teren în următorii 3 ani.

„Studiul confirmă interesul românilor de a deține o casă, pentru că le oferă siguranță, mai mult confort și un sentiment de apartenență”, este de părere Roxana Cristea, Lending Tribe Lead, în cadrul ING Bank România.  

„Deși au crescut constant în ultimii ani, datele oficiale arată că prețurile proprietăților rezidențiale din România au avansat mai încet decât cele din țările membre ale Uniunii Europene. Conform datelor Eurostat, creșterea cumulată a prețurilor pe ultimii zece ani este sub 50% în România, următoarea fiind Polonia cu peste 60%, în timp ce Ungaria se apropie de 200%.  În consecință, indicatorul preț/ venit arată că timpul necesar achiziționării unei locuințe este în general mai scăzut în România, în comparație cu țările vecine”, completează Valentin Tătaru, economist-șef în ING Bank România.

1,9 milioane de români compun publicul Pareto

Românii Pareto au un nivel ridicat de educație și au mai multe surse de venit. În medie, câștigul pe gospodărie este de aproximativ 12.000 de lei pe lună, dar poate ajunge și la peste 17.000 de lei pe lună în rândul a top 35% dintre ei. Ei sunt cei care adoptă primii noi produse și servicii, setează tendințele pe piață, investesc și economisesc. Printre interesele acestora, se numără cumpărăturile din magazinele online, investițiile în imobiliare și călătorii. În același timp, pun accent pe dezvoltare personală, educație, stil de viață și sănătate.

Românii Pareto, mai preocupați de a strânge bani

Deși pare că sunt mai cheltuitori, șase din zece români Pareto sunt preocupați de economisire și au bani puși deoparte. Mai mult, aproape 40% dintre ei au un plan riguros de economisire și au mai mult de două salarii puse deoparte pentru cheltuieli neprevăzute. Totodată, aceștia economisesc pentru pensie (54%) și viitoarea educație a copiilor (46%). În acelasi timp, 65% din total donații în România sunt realizate de românii din segmentul Pareto.

Potrivit studiului, 30% dintre respondenți își monitorizează cheltuielile direct în aplicația de Internet banking, 17% dintre aceștia și le notează într-un tabel excel, în telefonul mobil sau în agendă, în timp ce 12% au aplicații pentru administrarea bugetului care generează automat rapoarte.

Românii Pareto sunt mai înclinați spre antreprenoriat și au mai multe surse de venit. Pe lângă salariu, aceștia mai obțin venituri din închirierea de spații, apartamente sau case, depozite bancare, investiții sau dividende din afaceri. Mai exact, în ultimii trei ani, 20% dintre aceștia au investit într-o afacere, iar 30% au investit la bursă, în fonduri sau titluri de stat.

Mobile banking-ul, o parte esențială din viața de zi cu zi a românilor

Nouă din zece români Pareto folosesc aplicația de Internet banking, iar o parte dintre ei o accesează chiar și în fiecare zi. Aceștia se simt cel mai confortabil când o folosesc pentru a-și plăti utilitățile (90%), a transfera bani (87%), a genera extrase de cont (84%), a efectua schimburi valutare (70%), a deschide un cont de economii (65%) și a accesa un credit de nevoi personale (40%).

Totodată, aceștia își doresc ca digitalizarea să nu aibă un efect de bumerang și să nu devină greu accesibilă, întrucât vor să poată lua legătura cu banca oricând au nevoie.

Tinerii din generația Z își doresc mai multă îndrumare umană, cei cu vârste între 25-34 ani pun accent pe transparență, claritate și personalizare, iar cei din segmentul de peste 55 ani sunt interesațí de partea de consiliere, pentru a învăța să devină mai digitali.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.