Metroul este aglomerat la două săptămâni de la rectificarea bugetară și cu câteva zile înainte de începerea școlii. Ministrul Grindeanu spune că Metrorex încă nu a plătit datoria către Alstom, dar o va achita în curând

aglomeratie metrou metrorex Sursa foto: G4Media.ro

La aproape două săptămâni de la rectificarea bugetară și cu doar câteva zile înainte de începerea anului școlar, trenurile de metrou din București vin tot greu, la intervale mari, de 9-10 minute pentru că Metrorex încă nu a achitat datoria către Alstom România, firma care asigură serviciile de mentenanță. Sunt aproape două luni de când bucureștenii se înghesuie pe peroane și în ramele de metrou, iar în ultimele zile orașul a revenit la aglomerația obișnuită după terminarea concediilor. Din 11 iulie, Alstom România a redus cu 50 % serviciile de mentenanță pentru că Metrorex nu a plătit o datorie totală de aprox. 160 de milioane lei, lăsând în circulație doar 35 din cele aproape 60 de rame corespunzătoare programului de vară, iar din 16 august numărul trenurilor a crescut cu 6 până la 41 de rame. (n.r Metrorex are 82 de trenuri de metrou).

Întrebat despre situația de la metrou, nerezolvată la două săptămâni de la rectificarea bugetară (n.r Ministerul Transporturilor a primit fonduri suplimentare inclusiv pentru majorare de capital la Metrorex) Grindeanu a recunoscut că în cele 9 luni de mandat nu a circulat cu metroul, dar a spus că știe problemele și disconfortul călătorilor și a dat vina pe fostul ministru, Cătălin Drulă în mandatul căruia compania Metrorex nu a avut buget aprobat :  ,,…Nu merg nici cu yacht-ul. Nu merg cu metroul pentru că în zona unde locuiesc nu este metrou, dar asta nu înseamnă că nu știu problemele. Anul 2021 a fost un an de excepție, pentru că am văzut, cu toții răngi la metrou, dar 2021 a fost și primul an în care această companie nu a avut buget aprobat până la sfârșitul anului, un an fără buget, dincolo de show. În lipsa bugetului cei care asigură mentenanța au facturat, datorii de aproape 200 de milioane de lei. Disconfortul bucureștenilor înseamnă aceste datorii neplătite. Cu toate acestea am prevăzut sume de bani către metrou, dar nu mai vreau să acționăm așa, e ca un șantaj. Disconfortul bucureștenilor este ca o presiune pentru Guvern pentru a plăti toate aceste minusuri…În perioada următoare, ca să fiu foarte exact, prin sumele pe care le-am prevăzut la rectificare vom achita datoriile pe care Metroul le are către firma de mentenanță din mărețul an 2021″ a precizat Grindeanu.

Totodată, Grindeanu a reluat tema trecerii Companiei Metrorex din subordinea Ministerului Transporturilor la Primăria Generală pentru asigurarea unui sistem integrat de transport în comun. Transferul este totuși, imposibil Municipalitatea având oricum datorii mari pentru subvenții la transportul cu STB și termoficare. Practic, PMB nu poate susține financiar o companie cu 6000 de angajați, chiar dacă ar primi subvenție de la Guvern.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: