Grindeanu, despre întârzierile de pe șantiere și protecția mediului : ,,am fost mai catolici decât Papa. De ce e nevoie să vedem comportamentul gândacului verde în cele patru anotimpuri și să facem pasaje pentru urși acolo unde ei nu sunt ?”

transporturi, Autostrada Sibiu-Pitesti, semnare contract, Sorin Grindeanu, Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu consideră că măsurile pentru protecția mediului de pe șantierele marilor proiecte de infrastructură sunt prea riguroase și întârzie derularea investițiilor, iar unele obligații impuse de Comisia Europeană precum ecoductele pentru carnivore mari de pe Autostrada Lugoj-Deva nu se justifică pentru că în Banat nu sunt urși (n.r studiile de mediu au arătat că există). A doua licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii cu tuneluri (proiect finanțat prin PNRR a fost lansată în aprilie, iar câștigătorul contractului de 2,5 miliarde lei va fi anunțat pe 5 septembrie)

Aflat pe șantierul întârziat al Drumului Expres de legătură între Timișoara și Autostrada A 1 ( constructor Todini-Italia) care a ajuns la doar 14 % după un an de la emiterea ordinului pentru începerea lucrărilor, ministrul Grindeanu a comentat și justificat parțial întârzierile prin suplimentarea lucrărilor de descărcare arheologică și a invocat procedurile de mediu pe care România trebuie să le respecte : ,,Șantierul drumului de legătură Timișoara -A1 este la 14 % au început practic, acum două-trei luni, au depășit perioada cu diverse probleme pe partea de descărcare arheologică, inițial aveau câteva zeci de mii de metri pătrați, apoi s-a ajuns la 150 0000 mp. după discuțiile cu Direcția de Cultură. Așa s-a ajuns la un anumit delay, asta e legea, s-a respectat. Știți că am o anumită problemă…și apreciez dorința unora de a căuta urși prin Timiș…cred că ne aflăm în această situație și din cauză că, pe anumite componente pe zona de mediu am fost mai catolici decât Papa. Toate acele lucruri care țin de studiul de mediu care ne sunt cerute, să vedem comportamentul gândacului verde în toate cele patru anotimpuri, să facem pasaje pentru urși acolo unde urși nu sunt. Toate aceste lucruri, și acestea ca să fiu corect ne-au adus în situația în care suntem” a transmis vineri, ministrul Grindeanu pe șantierul din Timiș.

Constructorul Todini (Italia) a început în iunie mobilizarea pe șantierul Drumului Expres Timișoara – Autostrada A1, o șosea cu o lungime de 10 kilometri care ar trebui să fie finalizată în aprilie 2023, dar care era la doar 2 % stadiu fizic de execuție. Contractul cu Todini a fost semnat în ianuarie 2021 pentru 190 de milioane de lei, fonduri europene, iar durata de realizare este de doi ani din care primele șase luni pentru proiectare. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire încă din iulie 2021 și a autorizat Proiectul Tehnic de Execuție în noiembrie 2021, dar antreprenorul nu a lucrat aproape deloc din cauza dificultăților financiare. După emiterea primului certificat negativ și după numeroase amenințări cu rezilierea contractului, constructorul a început să lucreze conform graficului.

Tot în județul Timiș, un alt șantier întârziat este Centura Timișoara unde Tirrena Scavi, de asemenea cu certificat negativ intermediar și cu risc de reziliere, a reluat lucrările după ce a rezolvat problemele de finanțare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Orice profesionist din comeniu stie ca nu un pasaj sau un studiu aduc intarzieri ci incompetenta din CNAIR si MIT. Felul cum atribuiti contractele (cu firme care depasesc mereu termene sau chair abandoneaza) si termenele prea lungi care permit constructorilor neseriosi sa bata pasul pe loc.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.