Grindeanu, despre ecoductele pentru urși de pe Autostrada Lugoj – Deva: „Dacă cineva îmi arată urși în Banat, eu îmi dau demisia”

transporturi, Autostrada Sibiu-Pitesti, semnare contract, Sorin Grindeanu, Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Nu sunt urși în Banat, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care este dispus să-și dea demisia dacă se găsesc urși în județul Timiș, pe traseul lotului de autostradă care lipsește între Lugoj și Deva. Invitat marți la EuroNews, ministrul Sorin Grindeanu a contestat necesitatea ecoductelor pentru carnivore mari, așa cum a cerut Comisia Europeană atunci când a acceptat finanțarea europeană. Proiectul de aproape 2,5 miliarde de lei este practic „în afara PNRR”, termenele pentru autostrada de 10 kilometri din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dublă fiind de minimum 47 de luni pentru proiectare și execuție, desemnarea constructorilor fiind estimată pentru luna septembrie, însă semnarea contractului depinde de eventualele contestații.

Sorin Grindeanu, despre urșii din Banat: „Știți istoria acelui lot, ce am găsit la minister când am venit. Ne aflăm în situația în care 14 kilometri care lipsesc la limita dintre județele Hunedoara și Timiș. E un proiect care prevede pasaje, ecoducte pentru urși. Eu fiind din Timiș… nu există urși. Dacă în ultimii 100 de ani s-au găsit urși în Banat eu îmi dau demisia. Ecoducte pentru urși, așa se numesc”. (n.r. Acordul de mediu nr. 07/09.09.2010 (revizuit în 2013 și 2016) emis pentru autostrada Lugoj – Deva impune realizarea a trei ecoducte și două tuneluri pe sectorul cuprins între km 27+620 – km 56+220, pentru asigurarea și menținerea permeabilității pentru carnivorele mari)

Șase constructori din România, Grecia și Turcia au depus oferte la licitația pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă lipsă dintre Lugoj și Deva. Se remarcă intrarea în cursă a UMB și a grecilor de la AKTOR (astăzi cu certificat intermediar negativ), cât și cei patru ofertanți din Turcia, dintre care Mapa și Cengiz candidează separat, nu în asociere așa cum au „mers” la lotul 2 Sibiu – Pitești.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
Cei 6 ofertanți sunt:
1. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.
2. AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.)
3. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S.
4. Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S – Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
6. Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.
Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR este cuprinsă între 2,28 miliarde de lei și 2,59 miliarde de lei (fără TVA). Pentru punctajul maxim constructorii trebuie să oferteze un termen de cel mult 45 de luni față de durata maximă de 57 de luni prevăzută în licitație, explică ministrul de resort.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Dobitocul asta n-a prea fost dus la scoala.
    Acolo scrie ‘carnivore mari’. Ori ursul este omnivor.
    Deci nu-s pasaje pentru ursi cum crede talambul ci probabil pentru lupi.

  2. Dar daca tot nu e gasita cartea cu care te lauzi, ce o sa iti dai? Sluga Cioflingarului ai fost, sluga ai ramas!

  3. Da, nu e vorba numai de urși ci și de lupi și de râși etc.
    Si de ce oare nu exista ursi în Banat? Nu cumva pentru ca oamenii i-au omorât sau alungat pe toți? Astfel de ecoducte ar putea ajuta la răspândirea urșilor în viitor și în zona respectiva.
    Of, Grindeanu Ordonanța 13 nici nu merita atâta comentariu.

  4. Daca cineva imi arata vreo carte scrisa de grindenu&grindeanu, DAR NEFURATA, atunci eu ma fac urs si trec prin pasajele alea.

  5. Ia vizitati de exemplu padurile din Zolt,Luncani sa vedeti daca sunt ursi in judetul Timis?

  6. Acolo nu e vorba dacă exista acum, e vorba de a păstra legătura dintre Apuseni și Retezat ca pe viitor populațiile sa nu fie izolate. Vai de capul lui de ministru, discuțiile astea sunt de zeci de ani, de ce crede el ca cere Comisia Europeană ecoductele, de moft? Fa ceva, dacă iar comentezi e clar ca nu poți face nimic și cauți o ieșire din impas. Rușine!

  7. Fraților, omul are dreptate! Nu o luați atât de simplu, el se referă la marile firme care au făcut studiile și monitorizările pe biodiversitate din birouri! Dar ce contează, bani să iasă că de mediu pe nimeni nu interesează, nici măcar pe cei care lucrează în acest domeniu ( daca nu cumva ăștia își permit să distrugă cel mai mult).

  8. Nici extraterestri nu am vazut! Da ne pregatiim de intalbirea cu ei! Doamne! Ce panarame avem la conducere!

  9. Doamne fereste doamne. Voi nu vedeti ca ni se baga bete in roate ? Urși in Banatul de câmpie? Păi numai prostii care nu stiu ce este Banatul de câmpie o sustin. Grindeanu este cel mai potrivit la acest minister. Deranjează pe cineva ?

    • Grindeanu zis Ordonanta 13 sau “Gata sefu, fac cum zici” nu doar ca este cel mai potrivit, dar este si cel mai pregatit in acest sens. Drula nu avea habar de el, nici nu stia definitia autostrazii!! “Ne(-)am” tampit!

  10. Toți care ați comentat aici nu ați pus problema în prim plan…aveți ceva cu fraierul de ordonanță 13…Dar problema principala este ca trădătorii de Țara cu ONG plătite de rusi și austrieci puneau problema ca sunt urși și gândaci sa nu se construiască I zona nimic…De fapt asta este argumentul…și uite ca au reușit din 2010 sa ne tot fredoneze cu tunelul urșilor și asa nu s a construit nimic…
    Asa ca aici Ordonanță 13 are dreptate…
    Nu sunt urși deci se poate construi…și ONG-URI finanțate din exterior sa și muște mâna…ca mult au lungit o cu # tunelul urșilor …o fantoma dar le a reușit 10 ani și ceva…
    Bŕavos Națiune Română…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.