Autostrada Sibiu – Pitești: CNAIR a „uitat” de supervizarea lotului 3 Cornetu – Tigveni. La doi ani de la depunerea ofertelor, cel mai scump lot de autostradă din România nu are inginer consultant

Valea oltului

Întârziere uriașă a CNAIR la contractul pentru supervizarea lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, cel mai scump lot de autostradă contractat până acum în România. La aproape doi ani de la depunerea ofertelor pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 3 Cornetu – Tigveni (37 km), Compania de Drumuri nu reușește să desemneze câștigătorul contractului cuprins între 54 și 64 de milioane lei.

Atribuirea contractului pentru supervizarea contractului de proiectare și execuție al Lotului 3 de pe A1 întârzie, deși constructorul WeBuild (Italia) a anunțat în urmă cu câteva zile că începe lucrările pregătitoare pentru organizarea de șantier (detalii aici).

Datele oficiale:

Contractul pentru supervizarea proiectării și execuției Lotului 3 a fost lansat în licitație pe 1 iulie 2021, în august 2021 s-au depus 6 oferte, iar după 2 ani, în 5 iulie 2023, contractul nu este atribuit, ba chiar nici câștigător desemnat, arată datele pe care le-a consultat Economedia: 

Potrivit documentelor din sistemul electronic de achiziţii publice, durata contractului de supervizare este de 201 luni pentru că include şi perioada de garanţie a lucrărilor, iar consultantul trebuie să asigure activităţi de informare şi analiză, management de proiect, autorizarea lucrărilor, supervizarea proiectării şi a execuţiei, activităţi aferente revendicărilor respectiv activităţi în cazul suspendării sau rezilierii contractului. De asemenea, firma de consultanţă trebuie să monitorizeze programul de lucru al Antreprenorului şi a previziunilor fluxului de numerar în concordanţă cu acesta. Dacă sunt întârzieri, consultantul solicită măsurile de remediere şi propune CNAIR corecţiile care se impun. Reiese, aşadar, că supervizarea lucrărilor la obiectivele majore de infrastructură rutieră reprezintă o componentă-cheie pentru buna derulare a contractelor. Din păcate, la nivelul Companiei de Drumuri au fost şi situaţii în care nu s-a asigurat corespunzător consultanţa şi în interesul statului şi chiar, pentru o anumită perioadă, consultantul lucrării a fost asigurat cu personal din cadrul Regionalelor de Drumuri şi Poduri (DRDP), nu întotdeauna având şi pregătirea necesară. O supervizare coresunzătoare a proeictului este importantă şi în cazul unor eventuale litigii financiare şi ulterior la rezolvarea disputelor la arbitraj sau în instanţă.

Despre evaluarea întârziată a ofertelor pentru supervizarea UMB pe autostrada cu tuneluri/ecoducte, Lotul 2 A1 Lugoj – Deva, Economedia a scris aici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cand spuneam ca toti nesi si habarnistii aia de la CNAIR ar trebui sa infunde puscaria…..!!!!!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.