Compania de Drumuri nu are facturi restante către constructorul român UMB, plățile fiind la zi pentru cele 10 loturi în execuție dintre Buzău și Pașcani, pe Autostrada Moldovei, potrivit unui răspuns al CNAIR la solicitarea Economedia. Totodată, nu se înregistrează plăți restante pentru șantierele de pe Autostrada Sibiu – Pitești și Podul peste Dunăre de la Brăila (drumurile de legătură) unde lucrează WeBuild, potrivit CNAIR.
Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani are 13 loturi, o lungime totală de 320 km și este cel mai mare proiect rutier finanțat prin PNRR din toată Uniunea Europeană. De la Ploiești la Buzău, pe primele două loturi lucrează Asocierile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace, dar ambele loturi sunt în întârziere față de grafic. Pe lotul 3, CNAIR urmează să anunțe rezultatele reevaluării. (Contestații au fost depuse și la Curtea de Apel București). De la Buzău la Pașcani, pe cele 10 loturi cu o lungime totală de aprox. 250 de kilometri, UMB are termene cuprinse între 20 și 30 de luni pentru execuție.
„Vă rugăm să precizați dacă sunt facturi restante către constructorul UMB și când a fost emisă factura. Dacă sunt facturi restante, precizați când estimează CNAIR să le și achite”, a fost întrebarea Economedia.
Răspunsul CNAIR: „Nu există facturi restante”.
Cea mai avansată secțiune a Autostrăzii Moldovei este Buzău – Focșani cu loturi executate între 13 și 17%.
Pe 11 iulie, WeBuild a transmis CNAIR o factură de aproape 98 de milioane lei pentru lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, iar pe 25 iulie o altă factură de 49 de milioane de lei pentru Podul Brăila. Termenul pentru plată este de 60 de zile.
Plățile sunt „la zi” și pentru Podul de la Brăila. „CNAIR a achitat în termen toate facturile emise de către Antreprenorul Asocierea WeBuild-IHI. În prezent, nu există facturi restante. Precizăm faptul că CNAIR și-a îndeplinit toate obligațiile de plată conform Certificatelor Interimare de Plată emise de Inginer”, a transmis CNAIR.