Hotelierii din Antalya, nevoiți să reducă prețurile, în urma scăderii numărului de turiști ruși și ucraineni

Panoramic,View,Of,Antalya,Old,Town,Port,,Taurus,Mountains,And Altex

Hotelierii din Antalya (Turcia) au lansat oferte speciale cu preţuri reduse pentru sejururi, în urma scăderii numărului de turişti ruşi şi ucraineni, după începerea conflictului militar din Ucraina, a declarat prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Alin Burcea, citat de Agerpres.

“În general vânzările pe Antalya merg bine, sigur, nu la nivelul celor din 2019, dar stăm bine. Suntem undeva cam pe la 60-70% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Şi asta în principal datorită preţurilor. În ultimii doi ani nu a fost nici măcar un caz mare de Covid la mii de hoteluri, care săptămânal trebuie să completeze nişte documente la autorităţile turce care se ocupa cu pandemia. Ei sunt foarte atenţi pentru că pierd mult odată cu apariţia unor cazuri de Covid şi asta a făcut să mai crească tarifele. Dar având în vedere creşterea preţurilor, vânzările merg bine pentru Antalya, pentru că în ultimele două-trei săptămâni au început să apară şi ofertele speciale pentru multe hoteluri. Sfatul meu pentru turiştii români este să îşi contacteze agentul de turism şi să îl întrebe la nivelul de buget pe care îl au ce hotel le recomandă. Pentru că mulţi au anulat, prin reducerile acestea, creşterile din ultimii ani, pentru că nu au încotro. Pentru hotelurile care au 15-20 % turişti ruşi şi ucraineni nu e o problemă, dar cei care au 65%, nu au încotro, se bazează pe turiştii din aceste ţări, trebuie să reducă. Din 15 milioane de turişti cât au venit în 2019 în Antalya, aproape 7 milioane erau ruşi şi ucraineni, aproape 45% şi se simte pe piaţa lor”, a declarat Burcea.

El a precizat că ofertele speciale ar fi trebuit să fie anunţate la scurt timp după invazia armatei ruse în Ucraina, în luna martie, pentru a pregăti mai bine sezonul estival.

“Toate vânzările au scăzut un pic după invadarea Ucrainei de către Rusia dar în ultimul timp şi-au revenit. Preţurile nu au crescut din cauza războiului, datorită războiului au scăzut. Problema este că ei vin cu oferte speciale acum. Puteau să vină cu aceste oferte din martie pentru că puteau să anticipeze că nu vor mai veni turişti ucraineni şi ruşi la fel de mulţi. Şi să nu stea atât să aştepte. Pentru că şi costurile unor astfel de hoteluri mamut cum sunt în Antalya sunt enorme. În plus, şi la ei au crescut preţurile la toate utilităţile, gaze energie electrică, tot. Deci problema creşterii preţurilor în Turcia este reală. Am impresia că în Grecia statul a mai ajutat cumva hotelierii, în schimb în Turcia, nu. Ca şi în România, pe litoralul românesc, unde au crescut preţurile cu 20%. Motiv pentru care este cea mai proastă vânzare de când se vinde litoralul românesc”, a completat Burcea.

În ceea ce priveşte numărul de turişti români care vor alege în acest an litoralul turcesc din zona Antalya, Burcea s-a arătat încrezător, afirmând că acesta va fi mai mare decât în ultimii doi ani.

“Cu siguranţă numărul de turişti români care vor alege Antalya anul acesta va fi peste 2020 şi 2021. Peste 2020, cu siguranţă. Noi anul trecut am avut 7.500 de turişti şi anul acesta cred că vom face 12.500. Ne aşteptăm la o creştere de 50%”, a mai spus CEO Paralela 45.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: