Nestle, cea mai mare companie alimentară din lume, estimează că va majora prețurile într-un ritm mai moderat până la sfârșitul anului

Produse Nestle Sursa foto: Nestle.ro

Compania Nestle, cel mai mare grup de produse alimentare din lume, va majora prețurile într-un ritm mai moderat în restul anului 2023, a declarat joi directorul său general. Compania a răspuns astfel criticilor potrivit cărora producătorii de alimente practică prețuri mai mari decât este necesar, scrie Reuters.

Firmele de bunuri de consum au majorat prețurile în ultimii doi ani ca răspuns la impactul pandemiei COVID-19, la perturbarea recoltelor din cauza unor fenomene meteorologice neobișnuite și la invazia Rusiei în Ucraina.

La rândul lor, comercianții cu amănuntul, politicienii, consumatorii și mass-media au acuzat industria de prețuri exagerate, iar luna trecută, ministrul francez de finanțe a ordonat producătorilor de alimente să reducă prețurile, altfel vor fi amendate.

“Nu considerăm că aceste (acuzații) reprezintă o descriere exactă a situației în care ne aflăm”, a declarat reporterilor Mark Schneider, directorul general al Nestle. “Și am stabilit prețurile foarte moderat și foarte conservator”.

Nestle, care produce batoanele de ciocolată Kit Kat și cafeaua Nescafe, a raportat o creștere de 10,6% a profitului pe acțiune în prima jumătate a anului 2023, când a majorat prețurile cu o medie de 9,5%. De asemenea, a raportat vânzări mai mari decât se aștepta.

“Profitabilitatea noastră în sudul Europei a scăzut semnificativ… Acest lucru se întâmplă în pofida tuturor măsurilor de eficiență internă pe care le luăm”, a declarat Schneider. “Situația din Franța este chiar mai rea decât cea pe care ați văzut-o pentru Europa”.

Creșterile de prețuri “se vor tempera” în a doua jumătate a anului și “vor fi mult mai bine direcționate către produsele care sunt încă supuse inflației costurilor de producție”, a spus Schneider.

Nestle și rivalul Danone se numără printre firmele ale căror prețuri au crescut în Franța cu peste 10% în acest an, potrivit datelor NielsenIQ, ceea ce le-ar putea pune sub presiunea guvernului pentru a renegocia cu retailerii francezi.

Directorul general al Carrefour, cel mai mare retailer alimentar din Europa, a acuzat miercuri furnizorii că nu cooperează în aceste renegocieri.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: