Planificata interdicţie din UE a vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie din 2035 nu este pe agenda summitului UE care începe joi, dar discuţiile dintre Berlin şi Comisia Europeană referitoare la divergenţele lor în privinţa planului sunt „foarte constructive”, a declarat, pentru Reuters, un oficial guvernamental german, citat de Agerpes.
„Suntem încrezători că vom veni curând cu o soluţie. Discuţiile sunt foarte, foarte constructive”, susţine oficialul.
După luni de negocieri, Parlamentul European, Executivul comunitar şi statele membre UE au convenit anul trecut termenul limită din 2035 pentru retragerea maşinilor care emit dioxid de carbon, reglementări care vor face imposibilă vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie după 2035. Dar, luna aceasta, principala politică a blocului comunitar destinată să accelereze tranziţia Europei la vehiculele electrice a fost pusă pe pauză, după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă. Berlinul vrea să fie permise vânzările de maşini noi cu motoare pe combustie dacă utilizează combustibili sintetici.
UE susţine că implementarea reglementării în 2035 este crucială, deoarece durata medie de viaţă a noilor maşini este de 15 ani, deci intrarea în vigoare mai târziu a interdicţiei ar face imposibil obiectivul UE de a ajunge la emisii nete zero până în 2050, în condiţiile în care sectorul transporturilor este responsabil pentru aproximativ un sfert din emisiile din UE.
O parte din industria auto a UE face lobby pentru relaxarea reglementărilor. Directorul general al Porsche, Oliver Blume, a declarat luni că în opinia sa Berlinul “are o poziţie adecvată”, încercând să se asigure că pot fi utilizaţi combustibilii sintetici la noile maşini cu motoare pe combustie după 2035.