Cele mai mari 500 de întreprinderi de familie din lume cresc mai repede decât economia globală / Studiul EY include firme precum Walmart, LVMH, Auchan, BMW, Bosch sau Ford

Walmart Sursă foto: Facebook/Walmart

Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume raportează venituri în creștere cu 10% pe fondul încetinirii economiei mondiale, arată un studiu EY.

Acestea generează împreună venituri de 8,02 trilioane USD și angajează 24,5 milioane de persoane în întreaga lume, un nivel suficient de ridicat pentru putea fi considerate a treia cea mai mare economie mondială ca venituri, după SUA și China, conform Indexului afacerilor de familie 2023.

Studiul este realizat o dată la doi ani de EY și Universitatea din St. Gallen și este un clasament al celor mai mari 500 de afaceri de familie din lume, în funcție de venituri.

Longevitatea și stabilitatea continuă să fie un aspect fundamental pentru companiile listate în indexul din 2023. Peste trei sferturi (76%) dintre acestea au o existență de peste 50 de ani, iar aproape o treime (31%) au o vechime de peste un secol.

În consiliile lor de administrație, aproape un sfert dintre poziții (23%) sunt deținute de membri ai familiei și aproape jumătate dintre companiile analizate (45%) au ca directori generali membri ai familiei.

Cele mai multe companii din Index au sediul în Europa (46%). Jumătate dintre companiile incluse în idexul 2023 operează în Europa, Orientul Mijlociu, India și Africa (EMEIA), în timp ce 34% dintre acestea operează în America, iar 16% în zona Asia-Pacific.

Contribuția regiunii Asia-Pacific a crescut în mod constant, încă de la prima ediție a indexului din 2015, ajungând de la 12%, la 16% în acest an. În ceea ce privește sectoarele din care provin afacerile de familie indexate, cele mai multe sunt din sectorul produselor de larg consum (37%), în special datorită cotei lor dominante în America, urmate de companiile din domeniul producției și al mobilității (29%), acest sector situându-se pe primul loc în zona EMEIA și Asia-Pacific.

Studiul notează că există încă multe de recuperat în privința parității de gen. La nivel global, doar aproximativ 6% dintre companiile indexate au ca director general o femeie, iar femeile dețin doar 23% din totalul locurilor din consiliile de administrație. America de Nord și Europa se remarcă în index cu cele mai multe femei director general, dar și aici doar în proporție de aproximativ 7%.

În ceea ce privește distribuția locurilor în consiliile de administrație între membrii familiei, Europa este pe primul loc, femeile ocupând 25% din poziții în consiliile de administrație deținute de familii, peste media globală de 20%.

Primele trei locuri din clasamentul întocmit în funcție de venituri sunt ocupate de firme din Statele Unite: Walmart (572.8 miliarde de dolari), Berkshire Hathaway (276.1 miliarde dolari) și Cargill (165 miliarde dolari).

Europa apare pe pe locul al patrulea cu compania germană Schwarz Group (acționarul Kaufland și Lidl) cu venituri de 151.5 miliarde dolari.

Pe lista celor 500 de afaceri de familie se mai regăsesc firme precum, BMW, Ford, Auchan, LVMH, Arcelor Mittal, Porsche, Tata Motors, Decathlon Group, Red Bull sau Auchan.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: