Vânzările de autoturisme din China au revenit la creștere în luna august în ritm anual, în condițiile în care reducerile mai mari și scutirile de taxe pentru vehiculele ecologice și electrice au stimulat încrederea consumatorilor, chiar dacă avansul economic rămâne slab, scrie Reuters.
Vânzările de autoturisme au urcat cu 2,2% în august față de aceeași lună a anului trecut, la 1,94 milioane de unități, au arătat vineri datele Asociației Chineze a Autoturismelor (CPCA), prima creștere de la an la an din luna mai.
Vânzările au crescut cu 8,5% față de iulie. Pentru primele opt luni, vânzările au crescut cu 1,8%, la 13,38 milioane de unități.
Susținută de reducerile mari, cota de piață a Tesla pe piața vehiculelor electrice (EV) din China aproape s-a dublat în august, ajungând la 13,2%, de la 7,5% în iulie, potrivit calculelor Reuters pe baza datelor CPCA.
Tesla a vândut 64.694 de mașini în China în luna august, arată datele, în timp ce livrările modelului său Model Y fabricat în China au ajuns luna trecută la 65.316, depășind vânzările de modele de vehicule de pasageri ale CPCA.
Ratele mai mici la creditele ipotecare existente sunt susceptibile de a ajuta la revigorarea pieței auto, a declarat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu, chiar dacă încetinirea creșterii economice afectează buzunarele consumatorilor.
Marile bănci din China vor începe să reducă ratele dobânzilor la creditele existente pentru achiziția primei case, una dintr-o serie de măsuri menite să stimuleze economia și sectorul imobiliar, un sector cheie, măcinat de datorii.
Constructorii chinezi de automobile au continuat să parieze pe piețele de peste hotare, în condițiile în care creșterea internă s-a atenuat, iar exporturile au crescut cu 31% în august față de anul precedent, după un salt de 63% în iulie, potrivit datelor.
Rivalitățile de pe piața auto din China, cea mai mare din lume, s-au intensificat, în condițiile în care producătorii auto se luptă cu slăbirea cererii, ceea ce adâncește concurența în materie de prețuri.
Războiul prețurilor inițiat de Tesla la începutul anului continuă, producătorul american de vehicule electrice anunțând reduceri suplimentare, după ce luna trecută a redus prețurile de două ori. Cu toate acestea, compania a introdus Modelul 3 restilizat un preț de pornire cu 12% mai mare decât cel al modelului anterior, modelul de bază cu tracțiune spate.
Producătorii chinezi de VE își intensifică, de asemenea, eforturile de extindere a piețelor de peste hotare, pe măsură ce concurența se intensifică acasă.
Gigantul chinez BYD, susținut de Warren Buffett, a lansat luni sedanul său electric Seal pentru Europa la Salonul auto IAA Mobility din München.
Rivalul național mai mic Xpeng a folosit, de asemenea, salonul de la München pentru a dezvălui planurile de extindere pe mai multe piețe europene anul viitor.