Vânzările cu amănuntul din Statele Unite au crescut cu aproape 8 la sută în sezonul sărbătorilor de iarnă, arată datele Mastercard

cumparaturi Craciun Sursa foto: Pixabay

Vânzările cu amănuntul din Statele Unite au crescut cu 7,6%  între 1 noiembrie și 24 decembrie, care cuprinde cea mai mare parte a sezonului de sărbători, deoarece reducerile mari au atras consumatorii dornici de oferte, se arată într-un raport Mastercard publicat luni și citat de Reuters.

Creșterea este mai mare decât cea de 7,1% pe care Mastercard o prognozase în septembrie.

Cu toate acestea, creșterea vânzărilor cu amănuntul de sărbători din acest an este mai mică decât creșterea de 8,5% de anul trecut, deoarece inflația ridicată de zeci de ani, creșterea ratelor dobânzilor și amenințarea unei recesiuni i-au făcut pe consumatori să devină prudenți.

Retailerii, inclusiv Amazon.com și Walmart din Statele Unite, au oferit reduceri mari în timpul sezonului de sărbători pentru a scăpa de excesul de stocuri și a readuce stocurile la niveluri normale.

Acest lucru a dus la o cerere puternică pentru orice, de la jucării la electronice, în perioada de cinci zile dintre Ziua Recunoștinței și Cyber Monday.

Cu toate acestea, vânzările de electronice au scăzut cu 5,3% în perioada mai largă de aproximativ două luni, potrivit raportului Mastercard SpendingPulse.

Dar vânzările din categoriile de îmbrăcăminte și restaurante, au crescut cu 4,4% și, respectiv, 15,1%, contribuind la creșterea numărului total.

Vânzările online au crescut cu 10,6% în această perioadă, puțin mai puțin decât creșterea de 11% de anul trecut, potrivit raportului Mastercard.

Între timp, în timpul săptămânii cibernetice, vânzările totale cu amănuntul au urcat cu aproximativ 11%, a arătat un raport separat Mastercard SpendingPulse de la sfârșitul lunii noiembrie.

Mastercard SpendingPulse măsoară vânzările cu amănuntul în magazine și online, pe toate formele de plată. Acesta exclude vânzările de automobile.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: