UMB, șanse mari pentru semnarea contractului pe autostrada cu tuneluri Lugoj – Deva. Nu s-au depus contestații până în ultima zi a perioadei legale, dar CNAIR mai așteaptă câteva zile pentru siguranță

Autostrada-Lugoj-Deva-sursa-API-640x400

Șanse foarte mari pentru semnarea contractului de proiectare și execuție a tronsonului cu tuneluri de pe Autostrada Lugoj – Deva, pentru că nicio contestație nu era înregistrată marți, 4 octombrie, la o zi după expirarea perioadei legale de 10 zile, potrivit directorului general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.

CNAIR a anunțat oficial pe 22 septembrie desemnarea asocierii UMB – Euro Asfalt pentru contractul de 400 de milioane de euro, iar luni 3 octombrie a fost termenul-limită pentru eventualele contestații.

Cu toate acestea, pentru siguranță (contestațiile se înregistrează și mai târziu, dar cu data poștei în termenul de 10 zile) CNAIR mai așteaptă până la sfârșitul săptămânii înainte de a trimite notificarea pentru depunerea actelor în vederea parafării contractului finanțat din PNRR.

Autostrada finanțată prin PNRR are o lungime de 9 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dublă, iar termenul limită de finalizare este august 2026. Oferta UMB a fost de 1,8 miliarde lei fără TVA și o durată de 45 de luni, din care 11 luni proiectare și 34 de luni execuție, de la data emiterii ordinelor pentru proiectare respectiv execuție. UMB s-a asociat cu firma Euro Asfalt din Bosnia-Herțegovina pentru că nu are experiență pe tuneluri.

Ce a declarat șeful CNAIR Cristian Pistol despre contractul pentru Autostrada Lugoj – Deva: „Pot să vă spun că reușim să închidem și acest segment din autostrada Lugoj-Deva, acei 10 kilometri lipsă, este un constructor serios (n.r. UMB) eu cred că, după ce încheiem perioada de contestații, astăzi (marți) vom vedea dacă s-a depus vreo contestație, dacă nu, procedăm la semnarea contractului de execuție și sunt convins că autostrada va fi finalizată într-un termen foarte scurt pentru că este un constructor român și foarte serios.”

Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR este cuprinsă între 2,28 miliarde de lei și 2,59 miliarde de lei (fără TVA). Licitația pentru tronsonul cu o lungime de aproape 10 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri, a fost reluată pe 25 aprilie, dar cu o valoare de până la 2,5 miliarde lei, după ratarea semnării contractului cu turcii de la MAPA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.