Eșec major pentru autostrada cu tuneluri finanțată din PNRR: Oferta turcilor de la Mapa pentru secțiunea lipsă din A1 Lugoj – Deva este neconformă / CNAIR anunță că licitația va fi reluată „în regim de urgență“

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

Licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii de Autostradă care lipsește de pe A1 Lugoj – Deva va fi reluată în regim de urgență pentru că oferta depusă de constructorii turci de la MAPA este „neconformă“, a anunțat joi Compania de Drumuri.

Este un eșec răsunător pentru una dintre cele patru autostrăzi care ar trebui construite cu finanțare prin PNRR.

Reluarea licitației înseamnă un risc major de pierdere a finanțării europene, având în vedere „jaloanele“ intermediare și mai ales cel final: recepția lucrării în august 2026.

La termenul limită 14 februarie 2022, MAPA a depus singura ofertă pentru secțiunea de 10 kilometri (din care 2 km tuneluri) dintre localitățile Holdea (Hunedoara) și Margina (Timiș). Asocierea MAPA – Cengiz a fost și singurul constructor care a depus ofertă pentru Lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, contractul fiind semnat în urmă cu o lună.

În comunicatul de presă, CNAIR explică respingerea candidaturii MAPA din cauza ofertei tehnice care nu a putut fi admisă. „Joi, 10.03.2022, CNAIR anunță că va relua licitația pentru contractul de ”Proiectare si execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Secțiunea D” deoarece oferta tehnică depusă de ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia) este neconformă. În urma derulării procesului de evaluare, CNAIR a constatat faptul că propunerea tehnică depusă de către asocierea turcă este neconformă, în baza prevederilor legale aplicabile în domeniul achizițiilor publice. În regim de urgență, CNAIR va face toate demersurile necesare pentru reluarea rapidă a noii proceduri de atribuire pentru acest contract“, arată compania de drumuri.

Nu este exclus ca decizia CNAIR să fie atacată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

„O Asociere de constructori turci a ofertat astăzi pentru proiectarea și execuția secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1). Sunt 9,13 km de autostradă care va include 2,13 km de tunel, iar întregul proiect va fi finanțat din fonduri europene. Cele două tuneluri forate care urmează să fie construite între localitățile Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara) vor fi formate din două galerii unidirecționale, câte una pe fiecare cale de circulație. Antreprenorul care va semna acest contract va trebui să finalizeze în 10 luni proiectarea și în 28 de luni execuția, la un preț estimat de 1,36 miliarde lei fără TVA. Complexitatea proiectului, care cuprinde și primele tuneluri rutiere forate din România ultimilor 30 de ani, a determinat selecționarea constructorilor în două etape“, a declarat ministrul Sorin Grindeanu, pe 7  februarie 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Prima autostradă cu tuneluri forate din Româ, când autostrăzile ar trebui construite exclusiv pe piloni și prin tuneluri, pentru a nu ne mai bate joc de terenurile arabile și agricole ale Țării?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.