Ucraina și-a asumat încetarea lucrărilor de dragare pe Canalul Bîstroe. Ministerul Transporturilor din România poate începe măsurătorile de adâncime pe brațul Chilia și Canalul Bîstroe după aprobarea Forțelor Navale din Ucraina

Nave AFJ Galați

Ucraina și-a asumat să înceteze orice fel de lucrări de adâncire (dragare) pe Canalul Bîstroe, iar Ministerul Transporturilor din România ar urma să înceapă măsurătorile de adâncime pe Brațul Chilia și pe Canalul Bîstroe din 15 martie, conform acordului convenit vineri, dar după ce se obține aprobare Forțelor Navale, a anunțat marți, după negocierile de la Ismail, Ministerul Transporturilor.

Delegația română a fost condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, iar la întâlnirea trilaterală a participat și o delegație a Comisiei Europene, a precizat ministerul de resort : ,,Astăzi, în localitatea Ismail (Ucraina), delegația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, condusă de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a continuat discuțiile inițiate cu partea ucraineană cu privire la lucrările efectuate pe canalul Bâstroe.  La întâlnirea trilaterală a participat și o delegație a Comisiei Europene. La finalul întâlnirii partea ucraineană și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc). Totodată, programul măsurătorilor ce vor fi efectuate de către AFDJ Galați pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe va fi un subiect abordat în cadrul următoarelor întâlniri cu partea ucraineană. Participanții au convenit că programul trebuie să se deruleze aşa cum s-a stabilit, începând cu data de 15 martie. Partea ucraineană a precizat că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obține acceptul Forțele Navale ucrainene pentru ca reprezentanții părții române să intre și să măsoare pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe. Reprezentanții Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României și au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina. Acest aspect a fost subliniat de reprezentanții DG MOVE și confirmat de omologii ucraineni.  Măsurile pentru creșterea capacității canalului Sulina vizează;

-sporirea numărului de piloți;
-modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiții de siguranță pe timp de zi și de noapte;

-achiziționare de nave tehnice și de software modern de management al traficului.”

Reprezentanții Comisiei Europene au menționat că peste 50% din traficul de mărfuri sprijinit prin Planul “Solidarity Lanes” se desfășoară pe Dunăre. În acest context au subliniat importanța creșterii capacității canalului Sulina, acesta fiind prioritar pentru obiectivele vizate prin “Solidarity Lanes”.
Trei nave ale Administrației Fluviale Dunărea de Jos Galați sunt pregătite cu echipament specific și așteaptă aprobarea părții ucrainene pentru a începe măsurători ale adâncimii Canalului Bîstroe, anunța în urmă cu două săptămâni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: