„Tramvaiul corporatiștilor”: Primarul Nicușor Dan anunță lansarea licitației pentru modernizarea liniei 5 între Dorobanți și Pipera

Linia 5 Ștefan cel Mare

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru modernizarea liniei 5 de tramvai, segmentul dintre Ștefan cel Mare și Podul Băneasa, a anunțat vineri primarul general Nicușor Dan. Proiectul de aproximativ 200 de milioane lei a fost aprobat în Consiliul General în martie și are o valoare de aproximativ 200 de milioane lei, cu 12 luni pentru lucrări (detalii aici). Din 2 iunie, la Aeroportul Băneasa se reiau cursele regulate, primele zboruri fiind spre Roma, iar linia 5 are întoarcerea chiar lângă Aeroport.

„Vom reabilita linia 5 de tramvai. Am lansat în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția reabilitării liniei 5, parte a obiectivului de investiții „Reabilitarea sistemului rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa”. Pentru reabilitare, se vor executa lucrări la calea de rulare, peroane, reţeaua de contact, substația de tracțiune Nordului, sistemul de iluminat public. Totodată, vor fi și lucrări de relocare semaforizare pe Bdul Barbu Văcărescu și str. Alexandru Șerbănescu, precum și lucrări la rețelele edilitare. Invit companiile interesate să participe la acest proiect important pentru transportul public din București”, a afirmat Nicușor Dan.

Investiția pentru modernizarea liniei 5 a fost aprobată într-o primă etapă în 2 iunie 2022, ulterior Socitatea de Transport București a realizat Proiectul Tehnic. Linia de tramvai 5 este una dintre cele mai eficiente, având un număr mediu de 11.731 îmbarcări/zi. Lungimea totală a tronsoanelor linie curentă care se va moderniza este de 4,25 kilometri cale dublă. Pe traseu se vor moderniza și 15 peroane. Valoarea totală a investiției este de 228 milioane lei, TVA inclus, iar devizul pentru lucrări este de 166 de milioane lei.

Primăria Capitalei a avut nevoie de peste 5 ani pentru a face exproprierile necesare modernizării buclei de întoarcere și a începe lucrările pentru refacerea șinelor. (Exproprierile au vizat o suprafață de 2 metri și un gard de 21 de metri, potrivit PMB). Tramvaiele vor facilita deplasarea spre instituții publice – Direcția Permise și Înmatriculări și vor face legătura și cu linia de Metrou M2 Berceni – Pipera.

„Am început lucrările pentru continuarea și finalizarea proiectului de reabilitare a buclei de tramvai de pe bulevardul Aerogării. Lucrările sunt realizate de Societatea de Transport București. Este vorba despre un proiect sistat de mai bine de zece ani, din cauza unor probleme de natură juridică legate de exproprieri, dar și de intrarea în insolvență a fostului executant. Se vor moderniza linia de tramvai, rețeaua de contact și peroanele, se vor reface canalizația pentru semafoare, carosabilul și trotuarele și se va moderniza cu tehnologie de tip LED sistemul de iluminat public. Conform contractului, lucrările vor dura 6 luni. Lucrările presupun și construcția unui peron în bucla de întoarcere, astfel încât călătorii care folosesc acest traseu vor fi mult mai aproape de obiective de interes precum aeroportul Băneasa. Prin reactivarea buclei de întoarcere se va realiza o mai bună desfășurare a parcului de tramvaie ce deservește linia 5, se reduc semnificativ timpii de așteptare a vagoanelor asigurându-se un flux continuu al acestora”, afirma Nicușor Dan.

Pe linia 5 este modernizat doar tronsonul de la Podul (Pasajul suprateran) Băneasa până la Aeroportul Băneasa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Auzi ma, dar tu cand planuiesti sa fii primar … nu ai si tu un plan? Adica iti ia 2-3 ani sa incepi ceva??? WTF?
    Nu ai echipa, nu ai roadmap ???

    • lasa boss, ca desi imi e destul de antipatic nicu sordan, pot spune ca bucurestenii de d-alde toapa de firea au nevoie.. si din ce am vazut in sondaje, o sa castige firea en fanfare .. mici, bere, vouchere, pomeni, concerte modern talking, slanina intre dinti, iar bucurestiul lasat cu toata infrastructura la pamant, cu tevi radet vechi de 55 de ani mai gaurite decat branza frantuzeazca, datorii de 2 miliarde de euro din care 500 milioane de achitat in primul an de mandat al lui nicusor.. asa ca e praf nicusor asta, nu a avut si el un roadman cata slanina sa ii dea lui Tudy, firea e miezul 😡 😡 :)))

  2. De 3 ani : am semnat am aprobat am propus. Nimic altceva…doar gargară.
    Tramvaiele sunt doar o continuare a fostei administrații, banii oricum erau alocați deci dacă nu semna se pierdea finanțarea, troleibuzele la fel ( licitație cu 1 participant), în rest niciun proiect, nicio realizare. Cât despre așa zisele datorii, vă spun eu: a dat tot bugetul lui Costanda. Ăsta înseamnă că a plătit datorii. E un nimic. Dacă era Băsescu primar, acum capitala era departe. Tramvaiele noi sunt proaste, se strică, mici, chinezești. Am vrut ASTRA. Astra crrc. China. Mizerie. Câini vagabonzi și șobolani. Ăsta e Bucureștiul după nicușor dan. Dacă era Băsescu primar, eram departe.

  3. Dl,Nicusor Dan,poate treceți neapărat și pe strada Baratiei sect 3 București,, pe lângă noi se plantează tot feluri de arbori pt înfrumusețarea Bucureștiului și noua ni se dărâmă casele,cu igrasie și acoperișurile deteriorate de ne ploua în casa,ne cad cărămizi de pe tavanele holurile sa ne omoară copii,avem 3 copii mici sub 7 ani în aceasta curte și interesează pe nimeni ce se darama casa pe ei!Aștept o vizita pe Baratiei nr 37 în spate la mag,Cocor!!Va mulțumesc!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.