„Tramvaiul corporatiștilor”: Primăria Capitalei modernizează linia tramvaiului 5 între Dorobanți și Pipera. Lucrările durează 12 luni și costă 200 de milioane de lei

Linia 5 Ștefan cel Mare

Primăria Capitalei va moderniza linia tramvaiului 5 pe traseul de la Ștefan cel Mare până la Podul Băneasa, un proiect pentru aprobarea investiției de 228 milioane lei urmând să fie supus votului, joi, în ședința Consiliul General al Municipiului București. Traseul propus pentru reabilitarea liniei are o lungime de 4 kilometri pe bulevardul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu, iar lucrările dureză 12 luni.

Investiția pentru modernizarea liniei 5 a fost aprobată într-o primă etapă în 2 iunie 2022, ulterior Socitatea de Transport București a realizat Proiectul Tehnic, iar joi Consiliul urmează să avizeze noua documentație care include modificările propuse după etapa de proiectare. Linia de tramvai 5 este una dintre cele mai eficiente, având un număr mediu de 11.731 îmbarcări/zi. Lungimea totală a tronsoanelor linie curentă care se va moderniza este de 4,25 kilometri cale dublă. Pe traseu se vor moderniza și 15 peroane. Valoarea totală a investiției este de 228 milioane lei, TVA inclus, iar devizul pentru lucrări este de 166 de milioane lei.

Societatea de Transport București a început în septembrie 2022 lucrările pentru refacerea buclei de întoarcere de la Aerogării – Băneasa pe linia tramvaiului 5, „tramvaiul corporatiștilor”. Lucrările vor dura 6 luni, iar refacerea buclei de întoarcere de la Băneasa va permite ca tramvaiul să circule pe ambele șine, în prezent pe linia 5 fiind folosite tramvaiele cu două cabine relocate de la Pantelimon.

Primăria Capitalei a avut nevoie de peste 5 ani pentru a face exproprierile necesare modernizării buclei de întoarcere și a începe lucrările pentru refacerea șinelor. (Exproprierile au vizat o suprafață de 2 metri și un gard de 21 de metri, potrivit PMB). Tramvaiele vor facilita deplasarea spre instituții publice – Direcția Permise și Înmatriculări și vor face legătura și cu linia de Metrou M2 Berceni – Pipera.

„Am început lucrările pentru continuarea și finalizarea proiectului de reabilitare a buclei de tramvai de pe bulevardul Aerogării. Lucrările sunt realizate de Societatea de Transport București. Este vorba despre un proiect sistat de mai bine de zece ani, din cauza unor probleme de natură juridică legate de exproprieri, dar și de intrarea în insolvență a fostului executant. Se vor moderniza linia de tramvai, rețeaua de contact și peroanele, se vor reface canalizația pentru semafoare, carosabilul și trotuarele și se va moderniza cu tehnologie de tip LED sistemul de iluminat public. Conform contractului, lucrările vor dura 6 luni. Lucrările presupun și construcția unui peron în bucla de întoarcere, astfel încât călătorii care folosesc acest traseu vor fi mult mai aproape de obiective de interes precum aeroportul Băneasa. Prin reactivarea buclei de întoarcere se va realiza o mai bună desfășurare a parcului de tramvaie ce deservește linia 5, se reduc semnificativ timpii de așteptare a vagoanelor asigurându-se un flux continuu al acestora”, afirma Nicușor Dan.

Pe linia 5 este modernizat doar tronsonul de la Podul (Pasajul suprateran) Băneasa până la Aeroportul Băneasa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ce are tramvaiul 5 cu Dorobanți – Pipera? Liniile corporatiste pot fi 16 și 36, care chiar necesită reabilitare. 5 trebuie refăcută, e linie cu potențial. Dar dacă doar promisiuni și “am studiat, am aprobat , am semnat” fără niciun rezultat, e egal cu zero. Eu nu am încredere în acest primar, are 3 ani și nu face nimic. Doar gargară, din 2020 încoace, Bucureștiul se degradează de la o lună la alta…nu are scuze, cât despre datorii, asta doar Curtea de conturi poate să tragă o concluzie. Mizeria sistematică din București, paragina și explozia de câini vagabonzi (subiect pe care îl credeam încheiat) sunt dovada că Bucureștiul nu merge în direcția bună. Nu o vreau nici pe firea dar nici pe nicușor. Amândoi sunt un zero, dacă firea este dezastru, nicușor e catastrofă. Credeam că va fi mai bun, dar e mai prost ca Videanu.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.