„Tramvaiul corporatiștilor”: Licitația pentru modernizarea liniei 5 a fost lansată în SEAP / 150 de milioane de lei pentru cei 4 kilometri dintre Dorbanți și Pipera

Linia 5 Ștefan cel Mare

Licitația pentru modernizarea liniei de tramvai nr. 5 a fost lansată în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) valoarea contractului pentru reabilitarea liniei dintre șos. Ștefan cel Mare (Dorobanți) și Pipera fiind de 154 de milioane de lei.

„Servicii de proiectare iluminat public, modernizare substația Nordului, rețele edilitare și semaforizare, asistență tehnică din partea proiectantului și lucrări de execuție pentru realizarea obiectivului de investiții „Reabilitare sistem rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa”, conform caiet de sarcini”, arată informațiile din SEAP.

Proiectul a fost aprobat în Consiliul General în martie și are o valoare de aproximativ 200 de milioane lei, cu 12 luni pentru lucrări (detalii aici). Din 2 iunie, la Aeroportul Băneasa se reiau cursele regulate, primele zboruri fiind spre Roma, iar linia 5 are întoarcerea chiar lângă Aeroport.„Vom reabilita linia 5 de tramvai. Am lansat în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția reabilitării liniei 5, parte a obiectivului de investiții „Reabilitarea sistemului rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa”. Pentru reabilitare, se vor executa lucrări la calea de rulare, peroane, reţeaua de contact, substația de tracțiune Nordului, sistemul de iluminat public. Totodată, vor fi și lucrări de relocare semaforizare pe Bdul Barbu Văcărescu și str. Alexandru Șerbănescu, precum și lucrări la rețelele edilitare. Invit companiile interesate să participe la acest proiect important pentru transportul public din București”, a afirmat Nicușor Dan.

Investiția pentru modernizarea liniei 5 a fost aprobată într-o primă etapă în 2 iunie 2022, ulterior Socitatea de Transport București a realizat Proiectul Tehnic. Linia de tramvai 5 este una dintre cele mai eficiente, având un număr mediu de 11.731 îmbarcări/zi. Lungimea totală a tronsoanelor linie curentă care se va moderniza este de 4,25 kilometri cale dublă. Pe traseu se vor moderniza și 15 peroane. Valoarea totală a investiției este de 228 milioane lei, TVA inclus, iar devizul pentru lucrări este de 166 de milioane lei. Ofertele pot fi depuse până pe 26 iunie.

Primăria Capitalei a avut nevoie de peste 5 ani pentru a face exproprierile necesare modernizării buclei de întoarcere și a începe lucrările pentru refacerea șinelor. (Exproprierile au vizat o suprafață de 2 metri și un gard de 21 de metri, potrivit PMB). Tramvaiele vor facilita deplasarea spre instituții publice – Direcția Permise și Înmatriculări și vor face legătura și cu linia de Metrou M2 Berceni – Pipera. Pe linia 5 este modernizat doar tronsonul de la Podul (Pasajul suprateran) Băneasa până la Aeroportul Băneasa.

Consiliul General al Municipiului București a aprobat la sfârșitul anului trecut o hotărâre prin care Primăria Sectorului 2 plătește Studiul de Fezabilitate pentru o liniei nouă de tramvai între cartierele Pantelimon și Pipera, un ,,metrou ușor” după modelul liniei tramvaiului 41, a anunțat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu. Despre o legătură între Pipera -Doamna Ghica-Delfinului și Pantelimon se discută de mult timp, ba chiar Primăria Generală vrea extinderea liniei de tramvai peste Dâmbovița între Pantelimon și Berceni (detalii aici). La Granitul, în Pantelimon, PMB a reușit să inaugureze terminalul cu bucla de întoarcere și parcarea cu 500 de locuri tip park&ride pentru navetiști.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: