Tramvaie noi în București: Primăria Capitalei „pasează” la Ministerul Transporturilor problema omologării tramvaielor noi de la Astra Arad. PMB cere AFER un răspuns rapid și fără echivoc

Astra Probe București

Primăria Capitalei a solicitat Autorității Feroviare Române (AFER), instituție din subordinea Ministerului Transporturilor, să se pronunțe „cu celeritate și fără echivoc” dacă certificatul de omologare obținut de producătorul Astra Arad în 2020 este conform și valabil pentru tramvaiul nou Imperio Metropolitan 2021, livrat Bucureștiului începând cu luna iunie (n.r până în prezent, Astra a livrat 12 unități).

Documentul, publicat pe site-ul presshouse.ro, ar putea fi una dintre ultimele etape pentru recepția finală a celor 100 de tramvaie, dar și o pasare a răspunderii, având în vedere controversele privind respectarea specificațiilor tehnice, de la puterea motoarelor la asigurarea spațiilor speciale pentru transportul bicicletelor, PMB având deja o corecție financiară de 10% din valoarea contractului de aproape 900 de milioane lei. Pe 4 noiembrie, în ultima declarație privind recepția tramvaielor, primarul general, Nicușor Dan, se arăta încrezător că vor circula până la sfârșitul lunii, dar fără a garanta recepția finală.

Astfel, Comisia de Recepție din Primăria Capitalei a cerut AFER să comunice rapid și clar dacă omologarea pe care Astra Arad a obținut-o în 2020 este valabilă și pentru tramvaiul Imperio Metropolitan 2021 pe care a început să-l livreze din iunie.

„Având în vedere că sunteți autoritatea emitentă a certificatelor de omologare pentru tramvaie în baza OMT nr. 290/2000 vă solicităm să ne comunicați dacă certificatele de omologare seria OT nr 45/202 și seria OT nr. 46/2020 sunt valabile, în condițiile respectării prevederilor din documentul de referință pentru tramvaiul cu lungimea de 36 metri, IMPERIO METROPOLITAN 2021 București, livrat efectiv achizitorului. Pentru ca recepția și introducerea în circulație a tramvaielor care sunt de o importanță majoră, atât pentru achizitor cât și pentru furnizor să se realizeze mai repede vă rugăm ca răspunsul dumneavoastră, să fie transmis cu celeritate și fondul acestuia să fie fără echivoc”, a transmis Comisia de Recepție.

Întrebat de ce durează atât de mult recepția finală a tramvaielor, Nicușor Dan a pus întârzierea în sarcina comisiei de recepție, constituită tot la nivelul PMB.

„Este o comisie de recepție, nu sunt specialist în tramvaie…comisia trebuie să verifice că toți parametrii care apar în acte pentru respectivele tramvaie. Dacă în acte apare că motorul are o anumită putere ea se verifică în practică, dacă în acte spune că frânează, nu știu, în 30 de metri la viteza respectivă tramvaiul chiar frânează. La sfârșitul lunii, în  septembrie, Comisia nu fusese întrunită, eram încă în faza de schimb de documente între Primăria și Astra Arad. Faza s-a depășit, documentele au ajuns și la Autoritatea Feroviară. Acum suntem în Comisia de recepție care are acest rol. Eu sunt optimist că tramvaiele vor circula până la sfârșitul lunii”, a afirmat Nicușor Dan.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 870 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km.

Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 de metri, vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale. De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor atunci când nu este utilizat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Vai de mama noastră…
    Oameni circula cu tramvaie vechi în condiții inumane iar ăștia se cearta unul pe celalalt pe prostia făcută de fiecare în parte în ceea ce privește acest contract de la început și pana în prezent.
    Din punctul meu de vedere AFER-ul este controlat de sus și pana jos politic, pe relații de rudenie, prietenie, cunoștințe, etc iar semnarea recepției acestor tramvaie nu se va face deoarece se vrea anularea contractului pe fondul nerespectării prevederilor din caietul de sarcini de către producător… Iar asta înseamnă trecerea timpului, pana la noi alegeri pentru un nou primar iar acel nou primar dorește reluarea licitației și eventual semnarea unui nou contract poate de data asta cu cine se dorea inițial adică cu Turcii și cu asta am spus tot… iar omul de rand ca în totdeauna va avea de suferit și de pierdut.
    Imi este scârbă de toți cei care ne reprezinta de la ala cel mai mare pana la ăștia mai “mici”

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.