Ce spune producătorul de tramvaie Astra despre puterea motoarelor livrate la București : am decis înlocuirea motorului ofertat de 120 kW. cu unul mai performant, de 100-150 kW

Astra Probe București

Tramvaiele livrate Primăriei București sunt performante, cu o putere cuprinsă între 100 și 150 kW, superioară celui ofertat inițial, de 120 kW, potrivit răspunsului pe care producătorul Astra Arad l-a trimis miercuri, la solicitarea Economedia. Constructorul transmite de asemenea că, în documentele pentru licitație nu a fost cerută o anumită putere a motorului, deși miercuri, chiar Primarul General Nicușor Dan a subliniat că puterea este înscrisă în caietul de sarcini : ,,Cerința din caietul de sarcini și oferta Astra pe care noi o verificăm este ca motoarele să dezvolte o putere de 120 kW în condiții care să-i permită o durată de viață lungă. Asta trebuie să verifice comisia.” (detalii aici)

Astra explică înlocuirea motorului ofertat prin dezvoltarea tehnologică și timpul mare care a trecut de la depunerea ofertei până la semnarea contractului : ,,Referitor la motoarele care echipează tramvaiele de la București, Astra a depus o ofertă cu 5 ani în urmă, în care este specificată puterea de 120kW/motor. În perioada care s-a scurs de la depunerea ofertei, au apărut motoare mai performante, mai fiabile și mai economice din punct de vedere al consumului de energie, așa că am decis înlocuirea motorului ofertat cu un motor Siemens -Germania care dezvoltă o putere cuprinsă între 100-150 kW superior celui ofertat inițial fapt confirmat și de singurul Organism de Omologare și Certificare din România. Menționăm că, în documentele de licitație nu a fost cerută o putere a motorului aceasta fiind de competența fabricantului” potrivit răspunsului trimis de Astra Arad Economedia. Deși Primarul Nicușor Dan promitea în iunie, la livrarea primului tramvai că, din septembrie 4-5 tramvaie vor intra în circulație, acum sunt livrate 8 tramvaie, dar noul termen estimat pentru intrarea în exploatare este sfârșitul lunii octombrie.

În fișa tehnică pe care a consultat-o Economedia puterea indicată a motorului este de 100 kW : 

Din explicațiile Primarului General reiese că în comisia de recepție rămâne să se verifice dacă puterea noilor motoare este conformă și asigură aceeași durată de viață a motorului : ,,Tramvaiele care au venit au motoare Siemens, comisia de recepție se va pronunța asupra conformității motoarelor cu oferta făcută și care ofertă a respectat caietul de sarcini, o să avem răspunsul final de la comisia de recepție. E o chestiune tehnică, dacă puterea motorului permite o viață lungă. Cerința din caietul de sarcini și oferta Astra pe care noi o verificăm este ca motoarele să dezvolte o putere de 120 kW în condiții care să-i permită o durată de viață lungă. Asta trebuie să verifice comisia.” a precizat miercuri Nicușor Dan.

Patronul Astra : Dacă nici Siemens nu știe să calculeze puterea, atunci cine știe ?

Patronul Astra, Valer Blidar a recunoscut pentru publicația Mainnews că tramvaiele livrate la București au motoare de 100 kW, dar cu plajă de putere de la 100 la 151 kW : ,,Pentru acest tramvai avem două tipuri de boghiuri. Un boghiu cu motoare austrice de 120 KW și un boghiu cu motoare Siemens asincrone, care are o plajă de putere între 100 și 151 KW. Siemens a creat această plajă pentru ca atunci când tramvaiul nu are nevoie de putere mare să aibă un consum mai mic de energie. Boghiul și motoarele sunt omologate. Dacă nici Siemens nu știe să calculeze puterea, atunci cine știe?” a spus Blidar.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Hoție romaneasca marca Astra…Puterea menționată pe eticheta electromotorului e puterea dezvoltata la arbore. 100kw (135 CP) nu poate fi egala niciodată cu 120kw (163 CP).

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.