China a vândut Serbiei cinci garnituri de tren de mare viteză, a anunţat miercuri ministrul Transporturilor şi Infrastructurii din Serbia, Goran Vesic, aflat în prezent la Beijing unde participă la forumul “Noul drum al mătăsii”, transmite AFP, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Negociem de ceva vreme acest contract cu prietenii noştri chinezi”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii din Serbia, publicat miercuri.

“Pentru 54 de milioane de euro am primit cinci garnituri de tren, ceea ce înseamnă că de acum înainte vom avea trenuri rapide, trenuri chineze care vor circula pe linia Belgrad-Budapesta”, atunci când aceasta va fi finalizată, se menţionează în comunicat.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În aşteptarea finalizării construcţiei, o parte dintre aceste trenuri de mare viteză vor fi puse în serviciu, la începutul anului 2025, între Belgrad şi Subotica (nordul Serbiei). “În 2025, după testarea căii ferate, vom avea un tren de mare viteză de la Belgrad la Subotica, care va călători în 1h 10min. Când prietenii noștri din Ungaria vor termina partea lor de cale ferată, vom merge la Budapesta.”, a spus ministrul sârb.

Cu toate acestea, au apărut îndoieli cu privire la data la care va fi finalizat proiectul Budapesta – Belgrad, scrie The Rail Journal. Site-ul maghiar de știri Telex afirmă că, în ultimele luni, managerul ungar de infrastructură MÁV a redirecționat echipamente și personal pentru a aborda starea de deteriorare a liniei dintre Budapesta și Győr, ceea ce a provocat noi întârzieri în proiectul de modernizare a liniei Budapesta – Belgrad.

De asemenea, antreprenorii chinezi nu au reușit să instaleze ETCS pe linie, ceea ce înseamnă că guvernul ungar ar trebui fie să opereze linia cu viteză redusă, fie să lanseze o nouă licitație pentru instalarea noului echipament de semnalizare, ceea ce ar întârzia proiectul cu câțiva ani.

Pe lângă contractul pentru trenurile de mare viteză, Serbia şi China au semnat şi două contracte comerciale referitoare la construcţia a 300 de kilometri de autostradă, cu o valoare de “aproape patru miliarde de euro”.

În ultimii ani, China a investit miliarde de euro în Serbia şi ţările vecine din Balcani, în diferite proiecte de infrastructură şi energie, cu obiectivul extinderii amprentei sale economice în această parte a Europei.

Totuşi, Uniunea Europeană ca întreg rămâne primul partener comercial al Serbiei (cu schimburi comerciale de 38,9 miliarde de euro în 2022), pe primul loc fiind Germania (8,19 miliarde de euro), arată datele Institutului Naţional de Statistică din Serbia. Pe locul al doilea este China, cu o valoare a schimburilor comerciale de 5,8 miliarde de euro anul trecut şi o balanţă comercială foarte nefavorabilă pentru Serbia.