Reacții în piață, după ce o agenție de turism a intrat în incapacitate de plată. Agenție intermediară: “Soley nu a plătit cazarea unor turiști în Turcia/ Am achitat, din fonduri proprii, încă o dată, valoarea cazării, ca să nu fie dați afară din hotel”

Kuşadasi, Turcia, vacanta Foto: Wikipedia

Agenţia de turism Soley Tour a intrat recent în incapacitate de plată, mai mulți turiști români au rămas blocați în Turcia, iar touroperatori precum Christian Tour sau Cocktail Holidays au anunţat că încearcă să îi ajute pe clienții afectaţi. La începutul săptămânii, Ministerul Turismului anunța că 78 de turiști care au achitat pachete turistice de la Soley Tour se aflau în Turcia. Reprezentanți din piață spun însă că efectele s-ar putea să fie mult mai ample și că, în afară de turiștii aflați deja în vacanțe, ar putea fi și alții care au apucat să își plătească sejururile și nu ar mai beneficia de ele. În plus: în afara de pachete charter, Soley Tour vindea și cazări la hoteluri și și pe acest segment sunt firme și cetățeni afectați. O problemă care duce la astfel de blocaje ar ține și de faptul că touroperatorii nu își asigură toate pachetele oferite.

Mihaela Colis, administrator al agenției de turism Breeze Voyage, agenție intermediară, cu activitate exclusiv online, fost partener al tour-operatorului Soley Tour, spune că firma sa mică a fost nevoită să achite încă o dată cazarea pentru patru clienți aflați deja în vacanță, în contextul problemelor Soley.

“În afară de pachete charter, Soley Tour vindea și cazări la hoteluri. În luna iunie 2022 am rezervat și achitat avans 30% din valoarea totală a cazării turiștilor noștri, ce au ales un hotel din Kusadasi, Hotel Atlantique Holiday Club (2 camere, 4 adulți, perioada 21-28.08.2022). În luna iulie, am achitat către ei și diferența de 70%, apoi am primit voucherele de cazare , pe care le-am transmis turiștilor. În cursul zilei de 22.08.2022, turiștii ne-au scris prin intermediul Whatsapp că managerul hotelului le-a spus că a primit informare de la Kilit Global (partenerii locali ai celor de la Soley), prin care se comunica faptul că nu au fost achitate camerele. Pentru că turiștii noștri să nu fie dați afară din hotel încă de la începerea sejurului, agenția Breeze Voyage a achitat pe 23.08.2022, din fonduri proprii, încă o dată, valoarea cazării turiștilor pentru cele 7 nopți. Deși am transmis către SC SUNWAY TRAVEL SRL mail de solicitare explicații pentru neplata cazărilor turiștilor noștri până la dată de 21.08.2022, când au declarat că sunt în incapacitate de plata, aceștia nu au transmis nici un răspuns. Mai mult, în cursul zilei de 23 și 24 august am transmis mail-uri și către Ministerul Turismului pentru a le aduce la cunoștință situația în care ne aflăm. Dacă nu vom primi susținerea celor de la Minister pentru a obține rambursarea banilor de la Soley Tour, vom merge mai departe și îi vom da în judecată”, spune Colis. Aceasta spune că, între timp, a fost contactată de un reprezentant al ministerului, care a cerut documente suplimentare.

Efectele ar putea fi mai ample, iar o problemă care duce la astfel de situații ține de faptul că touroperatorii nu își asigură toate pachetele.

“Polița lor de asigurare pentru insolvență nu va acoperi despăgubirile pentru toți turiștii afectați, care și-au achiziționat pachete charter, mai ales pentru cei care și-au achiziționat doar cazare de la ei (serviciu unic)”, spune administratorul agenției.

Amintim, agenţia de turism Soley Tour a intrat în incapacitate de plată, iar touroperatori precum Christian Tour sau Cocktail Holidays au anunţat că încearcă să ajute turiştii care au fost afectaţi, care fie sunt blocati în destinaţia de vacanţă, fie au rămas fără vacanţa plătită, potrivitNews.ro.

Unele companii de turism anunţă pe grupurile de Facebook că oferă transportul gratuit, în limita locurilor disponibile pentru românii rămaşi în vacanţă în Turcia. Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a anunţat luni că, în urma demersurilor pentru identificarea situaţiei în care se află Agenţia de Turism Soley Tour, deţine informaţia, comunicată verbal de către administratorul societăţii, potrivit căreia  78 de turişti care au achitat pachete turistice de la Soley Tour se aflau în Turcia şi au asigurate cazarea şi transportul de către agenţia de turism. Ulterior, MAT a precizat că 70 din cei 78 de turiști din Turcia au costurile asigurate pentru serviciile turistice (fie prin intermediul agenției revânzătoare, fie direct de către turiști). Ceilalți 8 turiști urmau să ajungă în România cu ajutorul Agenției de Turism Cocktail Holidays.

Soley Tour este agenţie de turism româno-turcă, înfiinţată în anul 2020, avându-l acţionar majoritar pe Ionuţ Nedea, proprietarul Litoralulromanesc.ro, care vinde vacanţe la Marea Neagră. În acest business, Ionuţ Nedea s-a asociat cu Erdinc Adali, iar Nedea a părăsit Soley Tour la sfârşitul anului 2021.

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: