“Război” pe liniile de transport în comun ale Bucureștiului. Nicușor Dan: “Vremea sindicalismului mafioto-politic în România a apus”/ Sindicat: Nicușor Dan “încearcă să bage pumnul în gura salariaților”

stb foto Foto: Nicușor Dan, Facebook

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, anunță, într-o postare pe Facebook, că depourile STB Colentina și Titan funcționează în integralitate sâmbătă seara și că a primit deja la numărul de telefon 0800.800.868 reclamații despre intimidări și agresiuni ale liderilor sindicali la adresa șoferilor și vatmanilor. De cealaltă parte, Sindicatul Transportatorilor din București îl acuză pe primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, că “încearcă să bage pumnul în gura salariaților” și că ar avea ca miză destructurarea mișcării sindicale și intimidarea liderilor de Sindicat. Pe de altă parte

Doar 15 vehicule circulau sâmbătă dimineață în București, în a treia zi de grevă, deși judecătorii au impus reluarea activității. Pe parcursul zilei, mai mulți șoferi au reluat lucrul.

Nicușor Dan: “Vremea sindicalismului mafioto-politic în România a apus”

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, anunță, într-o postare pe Facebook, că depourile STB Colentina și Titan funcționează în integralitate sâmbătă seara și că a primit deja la numărul de telefon 0800.800.868 reclamații despre intimidări și agresiuni ale liderilor sindicali la adresa șoferilor și vatmanilor.

“Depourile STB Colentina și Titan funcționează în integralitate la această oră. Liniile de tramvai 14 și 21 au acum trafic în regim normal. Salut decizia rezonabilă a vatmanilor și a șoferilor care respectă legea și hotărârea instanței și ies la muncă. Îi încurajez pe toți să reia rapid activitatea și să facă ceea ce e corect.
Am primit deja la numărul de telefon 0800.800.868 reclamații despre intimidări și agresiuni ale liderilor sindicali la adresa șoferilor și vatmanilor care doresc să muncească. Mulțumesc polițiștilor că reacționează imediat la sesizări și sunt sigur că o vor face în continuare. Nimeni nu are dreptul să împiedice angajații STB să reia lucrul!

Vremea sindicalismului mafioto-politic în România a apus. Ce se întâmplă zilele astea este ultima zvâcnire a acestui tip de sindicalism, iar sindicatul condus de consilierul general PSD Petrariu își trăiește ultimele zile”.

Anterior, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat că ”vremea sindicalismului mafiot în România” a trecut și că angajații STB care au refuzat să iasă pe traseu ieri și azi riscă să le fie desfăcut contractul de muncă, transmite G4Media. Primarul Capitalei a mai anunțat că a înființat un număr unic de telefon pentru toți șoferii și vatmanii care vor să iasă la muncă dar sunt amenințați de sindicat.

El a mai spus că că angajații care se tem de sindicat vor primi consiliere juridică și a salutat începerea cercetărilor de către parchet. Nicușor Dan a anunțat că STB încasează în jur de 4 milioane de lei pe zi. Ședința Consiliului de Administrație este încă în desfășurare.

Sindicat: “Acuzele, insinuările, declarațiile politice, șantajul și amenințările nu sunt soluții”

Sindicatul Transportatorilor din București îl acuză pe primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, că “încearcă să bage pumnul în gura salariaților” și că ar avea ca miză destructurarea mișcării sindicale și intimidarea liderilor de Sindicat.

“Declarațiile belicoase la adresa salariațiilor cărora li se spune că au salarii mari și sunt acuzați de furt de motorină, vânzarea de piese, etc., nu fac decât să radicalizeze poziția salariaților. Acuzele, insinuările, declarațiile politice, șantajul și amenințările nu sunt soluții. Aceste lucruri nu ajută la dezamorsarea conflictului”, transmite sindicatul, într-o declarație de presă. Acesta contestă declarații ale primarului despre “pierderile zilnice se ridică la peste patru milioane de lei”, în condițiile în care încasările lunare nu depășesc 15-18 milioane lei, spune sindicatul.

Poziția Sindicatului Transportatorilor București:

“Afirmațiile primarului general care a politizat acest conflict pentru a deturna atenția, faptul că ne catolaghează ca fiind un Sindicat de tip mafiot și că acest Sindicat își trăiește ultimele zile, confirmă informațiile apărute în ultima perioadă cum că se caută soluții pentru desființarea Sindicatului Transportatorilor din București. Înverșunarea cu care actualul director general este menținut în funcție are, așa cum sunt unele articole din presă, legătură cu contractul pentru cele 100 tramvaie de la Astra Arad.

Presiunile care se fac asupra liderilor de Sindicat, declarațiile primarului general prin care amenință liderii de Sindicat cu plângere penală, lucru care s-a întâmplat, ridică un semn de întrebare, dacă ținem seama de celeritatea cu care au demarat cercetările în zilele de sâmbătă, duminecă, luni, care sunt zile libere, s-a soldat cu un dosar penal, iar începând cu data de sâmbătă 22.01.2022, duminecă 23.01.2022, luni 24.01.2022 și marți 25.01.2022, următoarele personae au fost chemate la DGPMB – BPTP pentru declarații: Petrariu Vasile, George Tănase, Constantin Băltărețu, Măneasa Ștefan, Emerico Szabo, Gheorghe Bălan, Tobescu Constantin, Vasile Viorel, Luminița Smeu, Melcea Andrei, Dumitru Viorel, Stan Octavian, Damaschin Costin, Lucian Marinescu și Culcică Florea. Menționăm că ultimele două personae sunt pensionați de doi, respectiv patru ani.

Pentru o corectă informare vă evidențiem faptul că Sindicatul nostru NU a inițiat și NU a organizat
prezentul protest, poziționîndu-se în primul rând ca un factor de echilibru, iar în al doilea rând ca un
avertizor, aducând la cunoștința conducerii în permanență, atât nemulțumirile salariaților cât și
caracterul din ce în ce mai alarmant al tensiunilor sociale acumulate pe fondul lipsei acute de dialog
social, vinovată fiind în acest sens actuala conducere.

Lipsa dialogului real, nerspectarea prevederilor CCM STB SA, refuzul de a demara negocierea unui
nou CCM și a asigura o creștere salarială, lipsa unor soluții privind rezolvarea problemelor sesizate
prin adresele trimise către primarul general, Consiliul de Administrație și Directorul general legat de
condițiile de muncă ( capete de linii, depouri, autobaze și celelalte entități), creșterea alarmantă a
bolilor profesionale, reducerea Planului de reparații la URAC, ritmul de aprovizionare cu piese și
subasamble care a condus la majorarea numărului de vehicule imobilizate în mai puțin de un an de
zile, la peste 400 vehicule, iar cele din traseu cu mari probleme tehnice, se vede acest lucru în
numărul mare de defecte tehnice zilnice, lipsa autorizației cu privire la repausul săptămânal
care a expirat la data de 31.12.2021, au fost transmise prin adresele noastre pe care le punem la
dispoziția presei, adrese din care reiese că Sindicatul Transportatorilor din București a sesizat riscul
iminent al declanșării unui protest precum cel de față, în pofida dorinței Sindicatului nostru de găsire
de soluții pentru ca o astfel de situație să fie evitată.
Propunerile de externalizare a unor activități cum ar fi: spălători vehicule, pază, controlori și
încasări titluri de călători, mentenanță, au în spate grupuri de interese.

Toate aceste lucruri nu sunt altceva decât dovezi că, de fapt, în spatele susținerii directorului
general se află un mare interes al celor care îl susțin.

Ca atare, majoritatea salariaților, în urma amenințărilor primarului general și al directorului
general, au ales să rămână în continuare pe loc”.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: