Producătorul francez de anvelope Michelin spune că va ceda operațiunile din Rusia echipei de conducere locală, până la finalul anului

michelin foto Foto: Michelin, Facebook

Producătorul francez de anvelope Michelin a anunţat marţi că va ceda, „până la finele acestui an”, operaţiunile din Rusia echipei de conducere locală, care va opera ca o nouă entitate independentă de Michelin, informează AFP, citat de Agerpres.

Uzina pe care Michelin a inaugurat-o în 2004 la Davydovo, în apropiere de Moscova, are în prezent 750 de angajaţi şi produce până la două milioane de anvelope pe an, în principal pentru piaţa rusească, dar şi pentru unele ţări din nordul Europei. Anul trecut, vânzările din Rusia au reprezentat 2% din vânzările Michelin şi 1% din producţia globală de anvelope pentru autoturisme.

În data de 15 martie anul curent, Michelin a anunţat că îşi suspendă activităţile industriale în Rusia, precum şi exporturile în această ţară, ca reacţie la decizia Moscovei de a invada Ucraina.

„Michelin confirmă că este imposibil din punct de vedere tehnic să reia producţia, în special din cauza unor probleme de aprovizionare, în contextul unei incertitudini generale”, a informat compania, într-un comunicat de presă.

Grupul francez a precizat că are în vedere transferul controlului asupra operaţiunilor din Rusia către echipa managerială locală, care ar urma să opereze „printr-o structură independentă de Michelin”, adăugând că acest transfer nu va avea niciun impact asupra obiectivelor sale financiare.

Michelin se alătură astfel unui lung de şir de companii, în special din sectorul auto, care au decis să îşi cedeze activităţile în Rusia. Pe aceeaşi listă se mai află producători de alimente, operatori de carduri de credit, producători auto şi companii de fashion.

Grupul Michelin, care numără 123.000 de salariaţi la nivel mondial, şi-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România aproximativ 4.000 de angajaţi, trei uzine – două la Zalău şi una la Floreşti – şi o reţea comercială. Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: