CFR Infrastructură recepționează joi, primele 19 linii modernizate din pachetul de 35 linii (urgența I) din Portul Constanța, a anunțat, în Gorj, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Primele 35 de linii din 99 de linii vechi, nereparate și blocate de garniturile ruginite ale CFR Marfă au fost atribuite constructorilor Arcada și Wiebe, iar pe 10 octombrie Wiebe a anunțat finalizarea lucrărilor (Lotul 1 – 19 linii) cu o lună înaintea termenului contractual.
Întrebat despre problemele din Portul Constanța unde capacitatea feroviară este de sub 50% și de investiția de un miliard de euro despre care Economedia a scris miercuri, ministrul Grindeanu a prezentat situația proiectului pentru refacerea infrastructurii feroviare.
„Portul Constanța funcționează sub 50 % din capacitate, asta e cauzată de lipsa modernizării feroviare. Portul a fost gândit să se dezvolte pe transport feroviar. Suntem la 100 % pe capacitatea rutieră, dar pe feroviar, așa este suntem la sub 50 %. Astăzi se face recepția pe primele linii, 19 linii din 35 de linii pe care am intrat în primăvară. În prima jumătate a lunii noiembrie se face recepția și pentru celelalte 16, dar nu e suficient. Vă spuneam în primăvară că am găsit 98 de linii nefolosite cu vagoane prin care creștea vegetația. Diferența, de linii este în etapa normală de licitație, nu pe procedură de urgență. Dar nici așa nu este de ajuns pentru că Portul Constanța este cel mai important Port de la Marea Neagră. Pe viitorul exercițiu bugetar trebuie să folosim și mai mult Portul, acel miliard de euro trebuie să-l folosim pentru a crește capacitatea feroviară de transport. Sper că, odată cu un nou avânt (n.r al conducerii) de la Portul Constanța să acceseze mai bine fondurile europene. Au preferat mai mult să cheltuie fondurile proprii decât să atragă fonduri europene, lucrul acesta nu-l mai accept”, a transmis Grindeanu.
Pentru al doilea pachet feroviar, modernizarea a 64 de linii, aceleași companii, Arcada și Wiebe au depus oferte la contractele de 150 de milioane de lei.