Schmit a adăugat: „Există o piață puternică pentru acest tip de servicii, iar oamenii sunt dispuși să suporte costurile. Există această idee că poți corecta prețul mic printr-un bacșiș. Acest lucru nu este normal. Dacă există un cost, acesta trebuie plătit.”
Comentariile sale au fost în parte un răspuns la un avertisment lansat de Anabel Díaz, șefa diviziei de mobilitate a Uber în Europa, care ar obliga serviciul de transport de persoane să se închidă în sute de orașe din UE dacă prețurile ar crește cu până la 40%.
Comisarul a respins argumentul, afirmând că „nu există nicio îndoială că, prin protejarea mai bună a lucrătorilor, vom distruge un model. Nu. Vom ajusta un model”.
Acesta a declarat că sugestia Uber i-a amintit de istoria economică a secolului al XIX-lea, când munca copiilor era abolită. „A fost argumentul, trebuie să închidem o mulțime de activități economice, ceea ce, evident, nu era cazul. Aceasta este o alarmă folosită de platforme pentru a amenința legiuitorii.
„Dacă Uber, sau altcineva, crede că nu-și poate adapta modelul la asta, atunci este problema lor. Aș fi uimit dacă această amenințare este cu adevărat reală.”
Schmit a indicat o serie de procese în instanță din întreaga Europă ca dovadă a faptului că este nevoie de o nouă directivă din partea Bruxelles-ului pentru a oferi claritate întreprinderilor. După o hotărâre judecătorească din Marea Britanie din 2021, șoferii Uber sunt acum desemnați drept „lucrători” – ceea ce înseamnă că au dreptul la concediu și concediu medical.