Ministerul Transporturilor a anunțat marți componența Consiliului de Administrație al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR), Compania care va prelua de la Compania de Drumuri (CNAIR) noile proiecte de investiții. Așa cum Economedia a anunțat luni, trei dintre cei șapte membri sunt foști directori în CNAIR, Mariana Ioniță, Ștefan Ioniță și Bogdan Pascu, trei sunt oameni politici, Adrian Foghiș secretar de stat în Ministerul Transporturilor (PNL, susținuit de Ilie Bolojan), Ion Petrescu (PNL Argeș), Marius Bota (fost secretar de stat PSD și deputat) și Cătălin Urtoi, consilierul Ministrului Sorin Grindeanu (din 6 februarie, consilier onorific).
„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că în urma procesului de selecției desfășurat în baza OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare, Adunarea Generală a Acționarilor a Companiei Naționale de Investiţii Rutiere S.A. (CNIR) a numit noul Consiliu de Administrație în următoarea componență:
– Doamna Mariana Ioniță
– Domnul Bogdan Pascu
– Domnul Ștefan Ioniță
– Domnul Cătălin Urtoi
– Domnul Adrian George Foghiș
– Domnul Marius Sorin Ovidiu Bota
– Domnul Ion-Cosmin Petrescu”, arată comunicatul instituției.
Separarea fostului CNADNR în CNAIR și CNIR (administrare/întreținere și dezvoltare/investiții) este un proiect din Guvernul Dacian Cioloș și obligație în PNRR. Statutul CNIR a fost publicat în 2021 (detalii aici). În 6 septembrie, Cătălin Drulă îl numise pe inginerul constructor Marin Griguță șef la CNIR.
Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.
Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila, contract întârziat nu doar din cauza constructorului din Italia, ci și a statului care nu a făcut exproprierile la timp. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri. Și la CNAIR un singur administrator a terminat CFDP – Septimiu Buzașu, după cum Economedia a scris aici.
Adrian Foghiș, „omul lui Bolojan”, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.
Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.
Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.
Ion Cosmin Petrescu, a absolvit ASE- Facultatea de Cibernetică, este Președinte PNL Curtea de Argeș și administrator Electrica.