Agenția Națională de Administrare Fiscală anunță că mai mulți contribuabili au reclamat că sunt sunați de inspectori de la Antifraudă, prin call center-ul ANAF, care le cer date personale. ANAF transmite însă că agenții call center-ului și funcționarii antifraudă nu oferă și, mai ales, nu solicită date personale.
ANAF anunță că a primit sesizări din partea unor contribuabili prin care afirmă că sunt sunați de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă și solicită contribuabililor date personale, detalii despre credite etc.
Fiscul anunță însă că funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției.
Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întamplă punctual, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt foarte rare, transmite ANAF.
Instituțiaa reiterează că agenții Call Center nu oferă și, mai ales, nu solicită date personale. Acestea se referă la informații cu privire la conturi bancare, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal.