Ministerul Transporturilor semnează contractul cu Alstom pentru achiziţia celor 20 de trenuri electrice noi. Ultimele trenuri noi la CFR Călători au fost cumpărate în urmă cu 15 ani

Trenuri, Alstom pixabay.com

Ministerul Transporturilor prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) va semna săptămâna aceasta, cel târziu săptămâna viitoare, contractul cu producătorul francez Alstom pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice noi, a anunţat, astăzi, ministrul demisionar al transporturilor, Cătălin Drulă.

Sunt trenuri electrice Inter Regionale cu o capacitate de 352 de locuri, iar contractul poate fi suplimentat cu încă 17 rame. Livrarea primelelor unităţi este prevăzută să înceapă peste doi ani.

„Săptămâna aceasta, dacă nu săptămâna viitoare se încheie licitaţia pentru trenuri. Sunt 20 de trenuri noi, este un producător francez, Alstom, trenurile au o capacitate de 352 de locuri. Nu pot fi cumpărate de pe raft deci vor fi livrate în termen de doi ani. Sunt finanţate din fonduri europene, iar contractul poate fi suplimentat cu încă 17 rame noi. Eu susţin să facem asta, ca ţară, să luăm 37 de trenuri noi. Sunt ultra moderne şi merg cu 160km/h. Le cumpără şi companiile feroviare din Germania şi Italia”, a explicat Drulă.

ARF a lansat pe 3 aprilie o licitaţie de 1,3 miliarde lei pentru 20 de rame electrice Inter-Regionale (RE-IR), care poate fi extinsă până la 3,7 miliarde lei.

Pe de altă parte, Autoritatea de Reformă Feroviară a anunțat luna trecută că a anulat licitația pentru achiziția a 40 de trenuri electrice regionale (RE-R), cel mai mare contract de achiziție material rulant din România, și că va organiza o nouă licitație pentru aceste rame. Licitația a fost lansată inițial pe 3 aprilie 2019, adică acum aproape doi ani și jumătate, și a trecut deja prin amânări, suspendări și o altă anulare. Președintele ARF susține însă că prin această măsură s-a deblocat o procedură de achiziţie „care părea că se află într-o situaţie fără ieşire”.

Trenuri alimentate cu baterii pe linia pentru Aeroportul Otopeni

Trenuri noi cu alimentare mixtă, electrică – prin catenară şi cu baterii ar putea circula pe liniile neelectrificate, de exemplu cea dintre Gara de Nord şi Otopeni unde distanţa este redusă, o discuţie pentru posibilitatea acestei achiziţii fiind deja iniţiată la ARF, a mai precizat Drulă. Autonomia unor astfel de rame este de la câteva zeci la sute de kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: