Ministerul Transporturilor: Lucrările la autostrada Buzău – Focșani se termină în decembrie 2026, practic în afara PNRR. Finanțarea din PNRR pentru Autostrada Moldovei este de tip „împrumut”

A7 Buzău Focșani Captură Video CNAIR

Lucrările la Autostrada Buzău – Focșani sunt preconizate a se finaliza în „decembrie 2026”, iar finanțarea prin PNRR este de tip „împrumut”, anunță Ministerul Transporturilor într-un comunicat oficial semnat de Felix Ardelean, șeful Direcției Programe Europene Transport, practic direcția responsabilă cu finanțările europene.

Termenul avansat, decembrie 2026, plasează practic această secțiune a Autostrăzii Moldovei în afara PNRR, datele oficiale arătând că august 2026 este termenul-limită pentru finanțare prin PNRR.

În prezent, contracte semnate sunt doar pentru „capetele” Autostrăzii Buzău – Focșani (UMB începe lucrările în această toamnă), iar pentru loturile 2 și 3 desemnarea câștigătorului este o chestiune de câteva zile, sursele Pro Infrastructura indicând același antreprenor: UMB.

Pentru loturile 1 și 4 (15 km) termenul de execuție este de 20 de luni, în timp ce loturile de mijloc, mai lungi și mai grele (67 km), au 26 de luni pentru execuție.

De aceea, excluzând o eroare de redactare, este surprinzător termenul oficial pe care l-a anunțat Ministerul Transporturilor.

Este vorba despre contracte pentru execuție, tip FIDIC ROȘU, deci intrarea în șantier se poate face în aproximativ o lună de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL). Economedia a solicitat ministerului de resort să clarifice cum a ajuns la termenul decembrie 2026 și să prezinte exact ce autostrăzi se construiesc din granturi, respectiv împrumuturi.

„Proiectul constă în construirea a 82,44 km de autostradă împărțiți în patru loturi distincte, pornind din partea de nord a municipiului Buzău până în nordul municipiului Focșani. Prin implementarea acestuia se urmărește creșterea mobilității, prin reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și a siguranței traficului, dezvoltarea zonelor pe care autostrada le va servi, precum și economia de combustibil.

Valoarea totală a proiectului este estimată la 7.264.022.000 lei, inclusiv TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR, prin asistență de tip împrumut, iar valoarea contractului de finanțare la această dată este de 1.764.619.683,44 lei, inclusiv TVA și acoperă loturile 1 și 4 ale autostrăzii Buzău Focșani.

Lucrările la autostrada Buzău-Focșani sunt preconizate a se finaliza în decembrie 2026”, arată comunicatul oficial al Ministerului Transporturilor (n.r. sublinierea aparține Economedia).

România beneficiază de o alocare de 29,18 miliarde euro pentru implementarea PNRR, din care granturi în valoare de aproximativ 14,24 miliarde euro și împrumuturi în valoare de 14,94 miliarde euro. Prin urmare, Autostrada Moldovei, A7 Ploiești – Pașcani se construiește cu finanțare europeană, dar din împrumuturi.

Pe 6 septembrie, la Focșani, la semnarea contractelor cu UMB, liderul PSD, Marcel Ciolacu redenumea Autostrada Moldovei „Autostrada Grindeanu”, vorbind despre finalizarea lucrărilor în doi ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Eu v-am spus că sunteți incapabili sa faceti A 7 din PNRR!
    Cioturi cum am zis.
    Va fi un mare râs acest PNRR!
    N-ai cu cine!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.